Pages

Friday, May 13, 2011

Mi rebus tulang Johor mak kita punya resepi

Mi rebus tulang Johor mak kita punya resepi. 
Kita sangat fanatik dengan resepi mak kita ni...kalau orang kasi kita duit 100 suruh tukar resepi mi rebus lain...Kita akan cakap...Soriii
Tapi kalau kasi 200 nak jugak.

Macam pucat warna dia ek...Perasan tak?
Tapi Sedap.

Sedap sangat sebab ini resepi mak kita. Lagipun kita pulak yang memasaknya.
(Tak pasti sebenarnya, nak puji diri sendiri ke, nak puji mak...)
Tapi sebenarnya memang sedap...sebab kalau kita tak dapat makan sebulan sekali menu ni mesti menggigil... GiannnT...
Cakap ajer boleh lah...resepi mana?
Sesiapa nak resepinya...kalau termakan hasutan kitalah kan...
Kita kasi alamat emel, facebook...
 no tepon mak kita. 
Mak kita tak der FB .
Dia cakap...dia hairan sekarang semua orang asyik bukak sepacesebok....

15 comments:

  1. tapi kan, kita nak makan je.. kita taknak resepi. boleh tak? hehe

    ReplyDelete
  2. ala, mahai le nak tepon Malaysia Kak Gerau.. Kak gerau email kat saya lah (Sambil kelip-kelip mata buat muka mintak simpati)

    ReplyDelete
  3. Orang 'sama bendera' nak beli kuahnya aje boleh tak?

    ReplyDelete
  4. tiiiiiiiiiis tiiiiis tiiis tis tis
    plop! plop! plop!.......

    ReplyDelete
  5. Kak gerau... mana resipinye? nampak sedap benar tu..kami suka le mee mee rebus tulang temulang neh... plissss hehe :D

    ReplyDelete
  6. Anonymous14/5/11

    tetiba teringat mee bandung mak jah...kak share laa resepi

    ReplyDelete
  7. Gerau...
    akak pun tertanya2 resepinya MANA? Akak dah gigil ni nak cuba masak mee rebus resepi mak u.....

    ReplyDelete
  8. assalammualaikum
    nur easy
    boleh...meh datang umah kita...

    deLL
    ha ha ha...kesian pulak tengok ek bila dah terkelip-kelip mata ) memang kesian bebenor mukanya.

    ReplyDelete
  9. somuffins

    beli?
    bagaimana sih...ooo jenama adami adakan perencah mee rebus muor...boleh lah jugak

    ReplyDelete
  10. Quennie:
    Melampor bebenor awak ek...banyak no menitis yer

    ReplyDelete
  11. Ijan
    Hai Ijannn...awak lagi senang ek nak dapat tulang kambing fresh . Memang sedap kalau buat mee rebus

    ReplyDelete
  12. annoym:
    Pi ketuk pintu umah mak jah...mintak dia buatkan

    ReplyDelete
  13. Ibu n abah:
    nanti kita kasi ek

    ReplyDelete
  14. Kita nak, kita nak...makan ajer. Kita tak suka ngumpul2 resepi ni ;)

    ReplyDelete
  15. amomin1768@gmail.com15/6/13

    kita nak minta resepi boleh? kita mmg cari mee rebus yg kuah pucat ni. baru original. resepi yg ada byk kuah warna merah gitu... cam x kena jer...

    ReplyDelete