Pages

Sunday, August 14, 2011

Kebab


Penduduk Madinah sangat berbesar hati untuk menjamu makan orang yang hendak berbuka puasa seperti yang disunnahkan oleh Rasulullullah S.A.W.

“Barangsiapa yang memberi makanan berbuka bagi orang yang berpuasa, maka baginya pahala yang seperti orang yang berpuasa tersebut tanpa mengurangi pahala orang yang berpuasa tersebut sedikit pun.” (Hadis Tirmidzi, Ahmad & An-Nasa’i)
Kebab di Madinah....

Yang pasti...ada kentang goreng dan sos cili dari Indonesia...Sebab sosnya agak pelik...Kak gerau akan minta...tanpa sos...

Ada sesiapa yang masih muda, sihat dan kuat nak menjamu kak ggerau berbuka posa? he he he...
Kita dah tua...kurang tenaga...

13 comments:

  1. kebab ori-recipe gaknya ni kan..;)

    ReplyDelete
  2. Kalo ada kebab madinah mesti ada kebab mekah gak kan? Tak de gambo kebab mekah ke? (Tak dpt pegi tgk gambo jadilah...:)

    ReplyDelete
  3. Salam akak..bestnyer ada kebab.. saya suka makan kebab kat restoren arab...sedap

    ReplyDelete
  4. Assalam,
    nur:\yer kot...sebab tu tak banyak sos bagai...

    ReplyDelete
  5. Ate:
    Ada gak...kat mekah sama gak...cuma kita rasa...kat mekah lagi sedap...tak per ate...esok-esok insyaallah allah izin ke sana.

    ReplyDelete
  6. Cendana:
    ahaa...kat restoran arab pun ada kan...best memang

    ReplyDelete
  7. alaaa kak gerau ni sje je taw...huhu...tetiba terigin sgt nk makan....wawawa....mmg kebab Makkah & Madinah adalah kebab yg paling sedappp skali.....ble la agaknya ai dpt mkn lagi....

    ReplyDelete
  8. kak gerau...ni kat mana ye? mcm bukan kt mesia pulak...

    ReplyDelete
  9. nmpk mcm sgt sedap...

    ReplyDelete
  10. Assalam
    kak iman...teringat ek

    ReplyDelete
  11. nurwai:
    Kat Madinah ni..n memang begitulah kebabnya

    ReplyDelete
  12. kebab di tempat kita ni napa kering aje, tapi kebab Madinah ni nampak 'succulent' dan menyelerakan pula.

    ReplyDelete