Pages

Wednesday, October 5, 2011

Sekali Gigit

TErBaeeekkkk dari Kampung...Pontianak , Johor negeri tempat akak diberanakkan. 
Karipap Tanpa Jenama YANG tersedap di Dunia..
(macam dah keliling dunia? Pontian pun tak habis pusing ) ...
Karipap Rumah mak cik depan Sekolah Rendah Kayu Ara Pasong. 
Beri salam, minta kat mak cik tu.."Mak cik, karipap 6 bungkus". Bayor 12 hinggit setengah...Balik umah goreng....

SEKALI GIGIT...
Maka  Berdentam-dentumlah guruh berbunyi, diselang seli dengan kilat yang sabung menyabung...
Dan, gegak gempitalah seluruh Alam...

Haaaa Kau!!! Kalau dah gitu rupanya.....
Bayangkan ajerlah macam mana sedapnya. 
Ada Siapa berani lawan?

Wassalam. 

37 comments:

  1. haish berair mulut Cm terliur dgn iklan karipap ni:)sekarang susah nak dapat karipap yg sedap cenggini.

    ReplyDelete
  2. meh sini lawan dgn karipap saya...

    kail panjang, jgn diduga lawatan dlm..

    eh kena tak peribahasa ni? kihkihkih

    ReplyDelete
  3. Sentap ai tau kak gerau!
    Mesti kepap-kepap cinta ai tak terlawan kepap Rumah mak cik depan Sekolah Rendah Kayu Ara Pasong tuu..
    Sampai kilat sabung menyabung gituuu..kellass!

    ReplyDelete
  4. Karipap nih amat menakutkan sebab kita fobia dengan kilat.

    ReplyDelete
  5. karipap panas~~habis tak? he~~

    ReplyDelete
  6. tutup mata & telinga sambil makan karipap

    ReplyDelete
  7. sangat cantik karipap tu...sedapnyerr..

    ReplyDelete
  8. karipap makan bile2 pon sedap.. tp karipap tu byk 'jerawat' la..=p

    ReplyDelete
  9. dahsat sound effek tu :)

    ReplyDelete
  10. He3..macam mana orang Kayu Ara Pasong cam saya tak tau ni..he3

    ReplyDelete
  11. gaya2 promosinya tu macam betol2 sedap tu...(ke dapat komisen lebih dr makcik tu???) heheh...kite pon suke karipap...tapi nak mengelim tu satu hal pulak...adeh...

    ReplyDelete
  12. Assalam
    CM
    berdentum memang sedapnya...yang syioknya, dah beberapa jam setelah digoreng masih rangup lagi

    ReplyDelete
  13. DeLL:
    Wah...betul-betul melawan ooooo...meh tunjuk karipap mu pulak...

    ReplyDelete
  14. TTMum:
    Ha...jangan tak tau...meh try

    ReplyDelete
  15. KOg:
    Itu gambar dwnld kat opis cik kucing.Tapi rasanya masalah WIFI la

    ReplyDelete
  16. somuffin:
    kesian awak ek....tapi yang ni karipap kilat Baikkk punya

    ReplyDelete
  17. Bujal:
    Hai bujal, jangan ko tak tau...kalau karipap, kat umah akak, letak hilang, letak hilang...tak yah tunggu pencuri datang.

    ReplyDelete
  18. Sudip
    Pandai....betulll...tak yah dengor guruh berdentum kan...yang PENTING KARIPAP MASUK MULUT

    ReplyDelete
  19. Mama Dhia"
    Eh, karipap pun cantik. Karipap tak cantik...yang cantik kak gerau dik

    ReplyDelete
  20. Naz:
    Hey...itussss bukan karipap berjerawat...itu karipap chicken pox

    ReplyDelete
  21. makddara:
    Jangan ko tak tau makdara...ada berani makan...

    ReplyDelete
  22. sak: awak orang K.A.P ke? cam na boleh tak tau...Hisy Hisy Hisy

    ReplyDelete
  23. nuwai:
    ala...hentam jer masa kelim tu...yang penting berdentam dentum sedap

    ReplyDelete
  24. Salam Kak Gerau,
    Bila dengor bab guruh kilat yang tak sanggup tu. Esok jugak kite p order rumah makcik tu. hehehe... :)

    ReplyDelete
  25. kalau sampai berdentum dentam guruh ... takut nak makan karipap tu ....

    ......cepatttt hariii dah hujannn

    ReplyDelete
  26. la..kak gerau org pontian ker?org kayu ara pasong plak tu..kg bapak kite tuh..hehehe..apepun..kalu kt johor kebanyakan epok2 adalah iklas yer..jarang jmpe yg jenis inti boleh goncang2..hihi

    ReplyDelete
  27. Ijan
    tapi masa makan tutup telinga mikael yer...takut terkejut...he he

    ReplyDelete
  28. Chik Att:
    Guruh ajer berdentum...kilat sambar menyambar...hujan tak turun...don wori

    ReplyDelete
  29. dila noor
    laaa....sekampung ke? waduhhhh balik kg bapak, pi cari nooooo

    ReplyDelete
  30. Alaa...Rupa inti dia macam sama ngan inti karipap yg kita buat. Tapi rasa... sedap lagi kita punya kot. Hahaha (ada kot plak tu, nampak beno tak confident.) Ya lah kita first time buat INTI Karipap last week, selama kita hidup ni, kita makan karipap buatan org jer, sendiri tak pernah buat. Sila baca betul2 INTI karipap sahaja (dimakan dg roti dan lempeng) pasal mcm takut jer nak buat pastri/kulit karipap nya.

    ReplyDelete
  31. Pontiaaannn?? dulu hampir2 je kja nak jadi org Pontian taawwww...

    Lupa bg salam.. Assalamu'alaikum tuan umah..

    ReplyDelete
  32. laa...org kampong saya ni? saya dulu sekolah kat kg api2, parit 2...skolah dato penggawa barat...
    cuma kayu ara pasong tu saya tak biasa...hehe..
    kimsalam org kg ek, rindulah..

    ReplyDelete
  33. cam dah dekat je dgn pontian ni..;)

    ReplyDelete
  34. Nur pun nak tolong gigitkan karipap yg tersedap didunia ini...hehe...

    ReplyDelete
  35. jauh beno nak gi lawan pun...pontianak sana nun...
    heh!

    ReplyDelete
  36. salam kakak gerau.. hihi~

    kite pom owang pontian.. haha~ tp skang merantau ke petrejaye.. kak gerau katne?

    ReplyDelete