Pages

Sunday, March 27, 2011

Mesti Jadi Piza

Pernah tak beli tepung piza? Kalau sesapa yang memang  tak tak berapa pandai membuat kulit piza cam kak gerau, belilah tepung ni...memang senang kalau nak buat pizah.

...Mesti jadi Piza kalau buat Piza....

dan...

Mesti jadi Lempeng kalau buat Lempeng... 
Baguskan tepung ni.
Pelbagai guna...

Cecah sambal tumis semalam atau ...
...kari beli kat kedai .

Yang penting, lempeng buat sendiri...

Setelah penat korek-korek gobok dapur, tak jumpa tepung gandum cap kunci...

Kita Tanya Semua, OK Tak?
Semua kata...
Ok...
(berani diaorang cakap tak ok?)

38 comments:

  1. Assalamualaikum Kak Gerau....

    Lama tak nampak kak gerau. Bz..... mmg pelbagai guna tepung pizza tu kan....

    ReplyDelete
  2. hahahaha.. itu namanya piza malaysia.. heheheheh

    ReplyDelete
  3. Wah.... senangnya. Kat sini tak perasan lak samada ada dijual. Nanti kita teropong, ekk.

    ReplyDelete
  4. hahahaa, tepung piza buat kek mesti sedap gak kan

    ReplyDelete
  5. wow! mana lagi sedap, buat lempeng or buat piza?

    ReplyDelete
  6. wahahhaha..pas ni jgn terkejut kalu nampak muka gerau kt kotak tu sbb dh promot jadikan tepung tu serbaguna..agak2 kalu wat kapkek jd x? tunggu gerau ajelah experimen..heee

    ReplyDelete
  7. Assalam...

    Fuh..

    Kak gerau...kita kagumlah....

    ReplyDelete
  8. wah! so excellent!!tepuk tepuk tepuk

    ReplyDelete
  9. kat mn blh dapat tepung ni yer

    ReplyDelete
  10. pandainyerr masak lempengku ittewww.. x hangus pown.. ehehe

    ReplyDelete
  11. 'sungguh halus baik' !!

    ReplyDelete
  12. Wah, nak cuba buat biskut lak. Jadi tak. Pandailah gerau ni.

    ReplyDelete
  13. Pertama kali singgah sini. Nice blog. I like. Dah follow ke 173. Followlah I balik ye..he,he.www.cempakabiru-nieda.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. Makan lempeng tak gemuk kan? Kita on diet..(jgn terkezut tengok kita).

    ReplyDelete
  15. Pandai gerau transform piza ke lempeng. Mesti tokey tepung tu ambik jadi DutaTepung. :))

    ReplyDelete
  16. salam kak,
    Bagi saya la kan, lempeng lagi sedap hahahhaahahahaha, (",)

    ReplyDelete
  17. salam kak gerau, akak sihat? Lama tak dapat datang sini :) kita pun nak kata ok jugak. Untung2 buleh lempeng pree.hehe

    ReplyDelete
  18. salam kak gerau, akak sihat? Lama tak dapat datang sini :) kita pun nak kata ok jugak. Untung2 buleh lempeng pree.hehe

    ReplyDelete
  19. check it out cute cookies for special doorgift http://stichcookies.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Assalammualaikum semua,,,

    Kisahwanida
    Waalaikummussalam,,,

    Ahaaa memang...sibuk memanjang bulan ni...kak gerau pun dah lama tak nampak kak gerau sendiri...ki ki ki

    ReplyDelete
  21. DeLL:
    Aha...sebenornya memang nak buat lempeng,,,tepung gandum sudah eyyelek pulak...

    ReplyDelete
  22. Kayteez:
    Alaa kat Pasaraya Gian jerrr....

    ReplyDelete
  23. KOG:
    Cer Cuba...Cer Cubaa...kot-kot menjadi pulak...(alaa-alaa gaya Johan)

    ReplyDelete
  24. Sari:
    Lempeng la...akak pompuan Melayu terakhir kan...

    ReplyDelete
  25. Jun
    Boleh...Boleh...kita kan Ratu Experimen...kui kui kui

    ReplyDelete
  26. Beaty:
    Alaa...sajer jer...malu kita.

    ReplyDelete
  27. Sudip:
    Errr...masa ko tepuk...sudip ngan senduk ko,,,ko letak mana dik?

    ReplyDelete
  28. Ziey:
    Haaaa ko mesti cam akak...tak geti buat kulit piza...he he he...kat pasaraya Gian jer...

    ReplyDelete
  29. en me
    er...lempeng tu...awak punya? Ada...buat jualan lempeng secara kecil-kecilan ke? ki ki ki

    ReplyDelete
  30. Dr Singa:
    Benda-benda gitewwww nampak ajeerrr...

    ReplyDelete
  31. Suraya:
    Cubalah, cubalah...kita tengok hasilnya...berjaya tak cam kak gerau.

    ReplyDelete
  32. Nieda:
    Kita dah singgah dah umah awak...tapi awak tak der umah pun...awak gi mana? Gi pasor ke? ki ki ki

    ReplyDelete
  33. Ann:
    Tak eh...mana ada gemuk...tengok kita...mana ada

    ReplyDelete
  34. Makcik:
    Makcik selalu puji I tau...Malu ( sambil bersembunyi di sebalik langsir)

    ReplyDelete
  35. Cikgu:
    Eh, selamat pagi cikgu...cikgu sihat kat Jepung?

    ReplyDelete
  36. Ijan:
    Dah lama kita tak sembang noooo...Hari ni kambing masak apa? jangan bagi tau KOG nanti dia bising...dia kan hantu kambing...ki ki ki

    ReplyDelete
  37. Watie:
    Sekilo berapa?

    ReplyDelete
  38. wow..bestnye akak..

    teruja tengok...hehhe

    ReplyDelete