Pages

Wednesday, June 13, 2012

Boss saya kedekut

Pada suatu hari, emak abah saya dengan adik saya datang ke rumah saya. Mereka memberitahu saya bahawa mereka akan ke Kelantan... Saya diam ajer...sebab saya tahu saya tak boleh pergi sebab saya tak ader cuti...
Boss saya sangat kedekut cuti...Saya agaklah...sebab cuti saya tinggal sikit dan dia tak tambah pun kan...
Kedekutlah tuuu...
Walaupun saya banyak ambil cuti, sepatutnya dia kasihan dekat saya sebab saya tak dapat ikut mak abah saya ke Kelantan. 

Sebagai ketua sebenarnya dia tidak boleh kedekut ...

Saya tidak akan menjadi kedekut seperti boss saya...jadi saya pun mengajak bang badang saya ke Pedas Linggi untuk mencari makanan salai...

Ha? Tiada kaitan langsung ? Kan!!  Saya pun rasa macam tu...
Karangan saya melompat-lompat kan? 
Itulah sebabnya saya Lammmmmmaaaaa tak berbelog....
   

puyuh n daging salai
keli salai




Hati saya sangat gembira sebab dapat makan dan beli semua yang di atas...Nasib baik boss saya  kedekut cuti. Kalau tidak mesti saya tak dapat beli semua tu...
Padanlah muko, poieee ajelah nogori . Dokek yor...tak yah cuti...

6 comments:

  1. hihih...lucu la akak ni...dah lama tak nampak entry..

    bila tengok daging salai tu rasa teringin betul nak makan masak lomak cili api daging salai + belimbing buluh. aduhh!

    ReplyDelete
  2. sama la kita che gerau...blog pun berabukkkkk dah.

    adakah ayam salai & roast chicken serupa?

    ReplyDelete
  3. tetiba bau asap salai tu sampai sini ;)

    ReplyDelete
  4. Salam..singgah cni jap..sedap tu makanan yg di salai..nti klu pi sana blh singgah gak..

    ReplyDelete
  5. Salam kak Gerau,
    Keli salai tak tahan tu. Akan ku cari balik nanti. hehe... :)

    ReplyDelete