Pages

Sunday, August 18, 2013

Kukus Vs Tikus

Hari Raya kedua

Uda, Mak Jah (mak kak gerau) , dan Busu bersembang di dapur....Sekali dengar macam bergaduh...

Mak Usu: Botok-botok tu dah kukus?

Mak Uda: Dah....Aku ni sekarang susah betul nak buat benda yang kukus-kukus. Kukus aku dah bocor...Jah, ko ada tak kukus kecik...Aku nak. 

Mak JahTikus kecik? Laaa..kebetulan pulak, semalam dapat 2 ekor...Ko nak buat apa tikus kecik? 

Mak Uda: Tikus kecik kebendanya....Kukussss Kecikkk laaa.

Mak Jah:  Haa...heran gak ko nak tikus kecik.

Ki ki ki...Penangan banyak makan kambing.


4 comments:

  1. hahaha.. tak dgr bunyik yg depan tu.. haha

    ReplyDelete
  2. Hehehe...Slmt Hr Raya kak gerau...

    ReplyDelete
  3. Hi…saya blogwalking kat sini. Jemput datang ke blog saya yer http://ibu2ahmad.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Hhahhaha...nk buat apa ngan tikus kecik ya tak mak uda..hikhik

    ReplyDelete