Pages

Friday, May 22, 2015

Kecil itu membahagiakan...Besar itu....

Sungguh...
Kecil itu membahagiakan...

Ini anak kucing belaan emak dan abah. Sejarahnya, emak dia menumpang teduh dan simpati untuk sesuap friskie di belakang rumah. 
Setelah selesa berteduh, akhirnya mengandung dan melahirkan 2 ekor anak. 
Risau anaknya diangkut ke sana, ke mari, abah letak dalam kandang. 
Yang seekor ini macam tak cukup bulan, mengikut kata abah. 
Kecik dan jalannya mengengsot-engsot.
Tapi aksi tidurnya sangat menghiburkan. 




Besar itu ....

Menyempitkan,
Menyenakkan,
Memengahkan,

dan  Yang pasti...
besar itu mengenyangkan...
Apa teringin bedal..
Macam hari ini, kak gerau teringin lontong bersambal tumis dan sambal goreng...
Tak fikir 2 kali. 
Jalan terus...

Selepas itu, baru termenung, fikir, tak baik untuk kesihatan. 
Yang penting, 
sudah sental. 
Bak kata orang tua...
Barang yang lepas jangan dikenang.
Boleh?

12 comments:

  1. stress kalau tak makan.. lebih baik makan!

    comellah meow tu tido.. hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...sama kita ek

      Delete
    2. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah. Terima kasih ya.

      Delete
  3. sedapnya..nak buatlah minggu ni hikss

    ReplyDelete
  4. rasa mcm nak cuim je perut kucing tu.
    Emmm.. sedapnya bau kucing

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...lemak-lemak hapak kan...kita pun suka awak...tapi lepas tu muka merenyam...kena basuh muka lama-lama.

      Delete
  5. semak lah dewi puspita dan dewi aja ni!!

    lawa tudung masa muka sejemput tu!!!!
    :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...dewa dewi dari gunung mana entah ek.

      ha ha ha... Glamour apa tudung tu dulu, manik bergentel-gentel.

      Delete
  6. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete