Pages

Monday, April 13, 2015

Batu Belah Batu Tak Muat Tangkup

Assalammualaikum.

Sudah hampir 2 minggu kak gerau teringin asam pedas telur ikan. Di Selangor dan Lembah Kelang ini tidak tahu pula di mana ada dijual asam pedas telur ikan. Puas mencari telur ikan, hendak dimasak asam pedas. Sebiji telur ikan pun tak nampak bayang. 

"Ikan tak bertelur kak," kata penjual ikan pada kak gerau. 

Oiit, ikan pun sudah pandai merancang keluarga?Ini tentu gara-gara GST dan semua barang naik harga.

Maka kempunanlah akak. Dengan itu, berlari-larilah kak gerau mencari Batu Belah Batu Bertangkup. Merayu meminta batu Menangkup. Malangnya batu cakap, akak tak Muat untuk ditangkup...

Huwaaaaaaa...

Malu siut...



16 comments:

  1. boleh tercekik agaknya batu tu kalau kak Gerau masuk dalam jugak.. kekekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha ha ha...memang tercekik punya lah...

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
    3. Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya




      (((( BUKA BLO DANA GHAIB DAN NOMOR GHAIB MBAH RAWA GUMPALA ))))







      Ass...saya tidak menyanka kalau saya sudah bisa sesukses ini dan ini semua berkat bantuan MBAH RAWA GUMPALA,saya yang dulunya bukan siapa-siapa bahkan saya juga selalu dihina orang dan alhamdulillah kini sekaran saya sudah punya segalanya,itu semua atas bantuan beliau.Saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH RAWA GUMPALA atas bantuan nomor dan dana ghaibnya,alhamdulillah kini saya sudah bisa membuka usaha kembali yang dulunya pakum karna masalah faktor ekonomi dan kini kami sekeluarga sudah sangat serba berkecukupan dan tidak pernah lagi hutang sana sini,,bagi anda yang punya masalah keuangan jangan sungkan-sungkan untuk menhubungi MBAH RAWA GUMPALA karna insya allah beliau akan membantu semua masalah anda dan baru kali ini juga saya mendaptkan para normal yang sangat hebat dan benar-benar terbukti nyata,ini bukan hanya sekedar cerita tapi inilah kisah nyata yang benar-benar nyata dari saya.

      Delete
  2. hahahaha lawak la entry ni, rasa lawak tu melebihi rasa kesian, sori kak gerau hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa seram lagi banyak...he he

      Delete
  3. cuba akak kata akak pregnant mesti penjual tu keluarkan telur yg dia sorok..saya pernah buat utk makcik saya ekekekee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dia tengok akak, dia percaya ke akak pregnant? he he he...

      Delete
    2. caya kot , sbb makcik saya pun bkn muda pun dah 50 an hahahha goodluck kak

      Delete
  4. hahahahahahaha....batu tak cukup tangkup...sila masuk jamban...bak kata anak makcik....jamban belah jamban bertangkup :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Detinasi baru kalau kempunan ...Jamban...ha ha ha...

      Delete
  5. Anonymous16/4/15

    Alahai kesiannya. Kat Pasaraya Mydin tempat akak ni ada aje telur ikan. Siap boleh pilih lagi, nak yang kecik, yang besar. Biasanya akak beli dan bakar dalam daun pisang saja sebab penghuni rumah ni ada penyakit pakej.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauhnya hendak ke Mydin...petang ini nak mencari lagi.Bakar? tak pernah pula rasa telur ikan yang dibakar. Dibakar macamm pais ke?

      Delete
  6. saya selalu tertanya-tanya bila tengok hasil masakan akak dlm periok/kuali,
    berapa orang agaknya penghuni isirumah k..gerau...

    ReplyDelete
  7. OO...yang ini di kampung cik puan SS..banyak mulutnya...tapi telur ikan ni...kak geerau ajer makan semangkuk...ka ka ka...patut tak muatpun batu nak tangkup...

    ReplyDelete
  8. kesian batu.. eh.. kesian akak.. eh.. kesian batu....

    ReplyDelete