Pages

Sunday, January 16, 2011

Betul-betul Berat

Hari tu, bang badang kata dia akan bawa balik benda besar ke rumah...
Besar????
Besar Mana?
Dia kata "Memang Besar..."

Kita tanya dia.
Berat tak?
Dia cakap, "berat...
Sangat Berat. 

Kita tanya dia, kenapa awak bawa balik benda besar lagi berat ke rumah...
Bukankah kat rumah dah banyak benda-benda macam tu...
Esbok,
Kak Gerau
Telebesen
Nanti mana nak letak...

Dia kata tak per...
Nak bagi SirPrice kat Kak gErau.
SirPrice?
Dia kata, tengoklah ajer nanti.

Semalaman kita tak tidur 
Tak suka orang main aumcak ngan kita.
Malam tu kita makan ini ajer...
Langsung Tak selera


Herankan Heran Tak?

Keesokkan harinya


(kita amik gambor kepala dia ajer, sebab tak muat nak amik gambor badan dia sekali)


Abang Badang kata...
Dia bawa balik benda besar ngan berat ni kat umah, supaya nanti ada yang menjadi kecik dan ringan.

Kita sangat faham maksudnya.
Tengahari dan malam itu kita makan puas-puas , sebelum kita naik benda besar dan berat tu...
Biar kita betul-betul berat...
Padan muka benda tu!!!

19 comments:

  1. huihhh, ini betol2 berat niii.. kat Malaysia mahal kan Treadmil kan? wahh, lepas ni kak gerau jadik org yg ringan berlari di atas sesuatu yg beratt..

    psst: kuayteow itu nampakk aummmm!!!!

    ReplyDelete
  2. wahhhh kita pun nak jugak benda berat ni...dapat makan banyak banyak pastu naik berehat atas benda berat ni hehe

    ReplyDelete
  3. betul ke kue teow tu menyelerakan? hehe

    ReplyDelete
  4. GG
    Jgn lupa catit kemajuan berat badan sebelum dan selepas naik-turun mende berat tu, kitorang pun minat nak tau :-)

    ReplyDelete
  5. wah... seronoknya ade treadmill ni... lepas makan lebih carbo, leh lari2 atas ni... semoga kak gerau enjoy dgn mende ni :)

    ReplyDelete
  6. salam, bagus ar tu, sbg satu motivasi kan, makan2 je, kene jaga badan gak.slim mlim la lps ni

    ReplyDelete
  7. Antara treadmill dan kwayteow. Kwayteow lagi menarik. Mana boleh xde selera...tengok rupapun dah berselera. Makan bertambah lagi. Hehehe.

    ReplyDelete
  8. berat betul n besar betul.. besar hajat orang yang beli tu ya.. kih3

    ReplyDelete
  9. hahaha...lawak tul...kesian 'benda itu'

    ReplyDelete
  10. waaa...ada treadmill...suke, suke... hari tu dh intai Takasima..tapi terkesima dengan harganya...huhuhu

    sedapnyer kuetiau tu kak..

    ReplyDelete
  11. Anonymous17/1/11

    Aummmmmmmmmmm! Dah kurus ko Gerau!
    Aku teropong darisini berpinar jarum mesin timbang tu nak mencari "ideal weight".

    Melatie

    ReplyDelete
  12. Eh, makcik pon ada benda berat tu...nama je lain. Hmmm adala berehat sekali sekala, pastu tripod camera naik rehat, bantal pon kekadang naik gak, makcik je yg payah nak naik situ

    ReplyDelete
  13. hahaha kelakarlah akak sorang ni... berguling saya mlm ni depan lappy

    ReplyDelete
  14. akak pun baru 2 hari naik benda ni..padahal dah beli 5 bulan yang lepas.

    sebab tuan doc dah berleter terpaksalah ikut..takut nanti bila jumpa lagi dia membebel sbb tak turun berat penimbang

    ReplyDelete
  15. Aslm,

    Lurpak:
    terima kasih ler...awak rajin datang umah kita, tapi tuan umah selalu dok merayau tempat lain...kat sana murah yer? nanti balik sini belikan kita 3 bungkus yer? he he he

    CM
    CM senang jer... mintak dengan anak-anak mesti dapat nyer...

    nur easy:
    meh lah datang umah rasa...aummmm

    somuffins:
    he he he...kita dah buat jadual untuk setahun lagi...percaya?

    RSZ:
    harap-harap yer...semoga kak gerau tak tertiarap dah ler

    dahlia:
    takut treadmill tu haus jer...ki ki ki

    suraya:
    mana awak tau? tapi memang kita makan tambah...jangan cakap ngan orang tau

    Sari:
    bila dah ringan Senang dia nak pusing-pusing kita guna hujung jari jer... kwang kwang kwang

    Golden R:
    Padan muka dia kan

    Paty's K:
    meh sini jamah...jamah jer...nak makan banyak masak ler...

    Noorma
    Pujuk abang awak...garu-garu sikit kat dia...ki ki ki

    melatie:
    jangan pandang kita sebelah mata tau...errr...ada kaitan ke?

    makcik K:
    ha ha ha... i like mak cik...

    AzAz
    baik-baik guling...jatuh ko karang

    kak Ina:
    Naik kak, meh kita lawan nak, treadmill mana yang haus dulu...he he he

    ReplyDelete
  16. Nnak tompang berlari-larian boleh!!??
    :)

    ReplyDelete
  17. nape nak kecik kan yg 'besar'?
    heh!

    ReplyDelete
  18. Dr Singa:
    Awak diri belakang...pegang pinggang kita kuat-kuat tau

    Arif:
    His! ko ni budak kecik,pi main jauh-jauh.

    ReplyDelete