Pages

Friday, February 24, 2012

Sakit Hati

Pada suatu hari, lepas habis memasak, saya pun jalan-jalan ler amik angin. 
Senang hati benorlah hari tu...iyalah, masak dah siap, dapat pulak menyembang, nyembang-nyembang gelak, gebang-gebang gelak...gelak-gelak tepuk dahi..punyalah gembira....

Nak jadikan cerita, sembang punya sembang, gebang punya gebang, sampai ler ke rumah si kucingorenyanggemuktu. 
Tetiba...masuk ajer rumah dia, Hati Terus Sakit....
Ade ke dia....Dia....
Susah nak cakap...
Suka sakitkan hati orang.
Cakap banyak pun berdosakan...

Sabar ajerlah.
...Kalau hati dah sakit , apa nak tunggu lagi kan?
Balik jer lah ke rumah, tapi tak hilang-hilang sakit hatinya.
Tidur pun terbeliak mata ke atas memikirkan. Sakit hati punya pasal.
Dekat seminggulah jugak sakit hati...
Baru hari ni Ok.

Ingat tak sakit hati ke? 
Datang umah KOG...dia elok ejer menghidang soto, saya dapat tengokkkk jer...Sakit hati kan...
Seminggu memendam rasa nak buat. 
Lepas buat...hilang sakit hati...
Tak kiralah selebet sana sini...
Yang penting...nasi impit akak  boleh Berdiri...nampak?


Larung buat, sekarung akak masak berdegil....
Puas hati 
Kalau selalu sakit hati macam ni...macam-macam saya dapat makan...
Silalah  sakitkan hati saya....
Sila sila.

30 comments:

  1. bahaya jugak bila sakit hati ni kan... makan bebanyak pun tak terasa ke mana

    ReplyDelete
  2. akak, lapau, nak berdegil banyak banyakkkkk.. (:

    ReplyDelete
  3. oh...akak berjiran dengan kucingorengemuk ke...

    haha....nak bergedil boleh?/...sakit gak ni sebab leh tengok jerr...

    ReplyDelete
  4. Sakitnya hati....
    Tak pelawa pun....dapat berdegil pon jd la....telan liur sat...

    ReplyDelete
  5. wwwoooo...saya plak sakit ati ngan akak ni...nk buat malas, nk datang rumah dan makan bleh??? hehehe

    ReplyDelete
  6. salam kak gerau..untungnya org sakit hati ni ya,blh jadi rajennnnnnnnn.kagum tgk nasi impit akak berdiri.hikhik

    ReplyDelete
  7. kak gerau sakit hati akhirnya dpt jugak hilangkan, sy ni sakit hati smpi sekrg x dpt hilangkan ate, x reti nak masak :)

    ReplyDelete
  8. sakit hati yg membawa bahagia seisi keluarga...


    geram saya tgk begedil tuuu!

    ReplyDelete
  9. Sakit hati jugak ni, mkn bnyk, setimbun berdegil tu habis ke? Kang berat naik, lg sakit hati.

    ReplyDelete
  10. hahahaha, tak terkata, kak!

    ReplyDelete
  11. nak soto bergedil, kak......plizzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  12. nak soto bergedil, kak......plizzzzzzzzzzz

    ReplyDelete
  13. harap2 sakit hati tu tak berjangkit pd saya...

    (cepat2 capai cortal)

    ReplyDelete
  14. saya rasa ramai nak join akak ni... join perabih begedil sepingan besar tu. :D

    ReplyDelete
  15. Salam kak,

    Hahaha! Tergelak saya baca... Kena sakitkan hati selalu, baru boleh dpt mkn sedap2... Macam saya selalu juga 'sakit hati' tengok org kat Msia mkn best2 je :)

    psst... satu hari nnt pasti kembali nak balas dendam mkn sedap2 & byk2...hehehe

    ReplyDelete
  16. Assalam
    Cheq
    terasa laaa...terasa ke lemak...ha ah ah

    ReplyDelete
  17. hantumakan
    geram aku...sambil geram sambil gentel...banyak bedegil ai u.

    ReplyDelete
  18. liey...
    jiran jauh...ade ke jiran jauh

    ReplyDelete
  19. aine ainun
    nak kita pelawa ayam ke, pelawa iti...hi hi

    ReplyDelete
  20. cendana kasih
    ha ha;;;akak suka ko sakit hati...sama ngan akak

    ReplyDelete
  21. azatie...
    kagum kan...berdiri lama lak tu

    ReplyDelete
  22. jari lentik...
    awak tak yah masak la...nanti jari tak lentik lagi...he he

    ReplyDelete
  23. DeLann
    bahagia....sampai tak larat nak naik penimbang awak...

    ReplyDelete
  24. KOG:
    tak yah kata...

    ReplyDelete
  25. iman:
    kesian awak...habis daaa

    ReplyDelete
  26. ZanaF
    memang naik pun...lagi lagi kalau makan bedegil setimbun

    ReplyDelete
  27. Ijan
    Syiokkan kalau makan ramai-ramai

    ReplyDelete
  28. SudipV S
    hei...ko kena makan panadol la....cortal tak jalannyer

    ReplyDelete
  29. Marya
    bila balik...meh kita tolong balas dendam

    ReplyDelete
  30. Hidup lebih ceria dengan Perap Cenderawaseh..rahsia hilang segala sakit dan tingkat ketrampilan daripada alam semulajadi nano mikrofungus dan tumbuhan

    ReplyDelete