Pages

Wednesday, January 23, 2013

Kerana Pulut Santan Binasa...Kerana Kek ?

Pada suatu hari, kak gerau telah ke pasar malam...
Setelah habis dua satu pusingan, yang dibeli hanyalah  soto , jagung bakar, popia aje...
Dalam perjalanan balik, kak gerau  terpandang akan orang menjual kek,
kak gerau pun menyinggah leer setelah adik penjual kek itu memanggil -manggil  Percayalah sangan! sebenarnya  akak yang dok tergoda sesangat untuk merasa kek keju buahnya.

(cendol streethawker)

Sedang kek gerau mula membuka mulut untuk merasa keknya,
adalah seorang perempuan ini berkata,

"Eh, kek, sedapnya bang, beli nak? Satu kotak kecil ni 10 ringgit" katanya kepada suaminya...
"10 Ringgit? Ah, tak payahlah, gemuklah makan kek!" kata lakinya sambil mengajak isterinya pergi dari situ....

Ambooiii sentappp Okkk...
Akak terus tak jadi makan (yer ke?) , dan kak gerau terus toleh kepada pasangan tersebut...
Saudara,,,Listen!Listen! Listen!Heh!
Kalau cakap, jangan sedap mulut ajer yer...Pernah dengar tak peribahasa, kerana pulut santan binasa, kerana mulut badan binasa?


(ais kacang streethawker)


Kannnn, Haaaa...geram betul tau, baru nak menjamah, perli-perli orang pulak kan?

Haaaa, Puas hati akak dapat cakap kat laki dia macam tu...Tapi cakap perlahan-lahan laaa, sampai tak der sapa pun listen...macamlah akak berani sangatkan?

Padanlah muka kak gerau, orang tak perli pun rasa macam orang perli...kan ..diet tak nak.
he he he...
Sebenarnya peribahasa tu, sessuai untuk kak gerau sendiri...

Kerana Kek Tekak Terasa Syioknya


ha ha ha...
Dan...sebenarnya tak marah pun, terasa sendiri ajerr. 
Dan
Ada akak kisah?
Yang penting,
Akak makan kek tu dan beli satu kotak...

10 comments:

  1. cehhhh. Laki tu sebenarnya yg kedekut kan kak kannnnn?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn,cuba kita kata, meh akak belanja kek ni, mesti dia ngap kannn...cehh..ha ha ha

      Delete
  2. terus terliur...aduhaiiiii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik amanda terliur yang mana? kek kat pasar malam tu atau abc tu? best uuu..

      Delete
  3. Anonymous24/1/13

    Tak kisah la GG. Perut kita, selera kita, citarasa kita, kalau montelpun kita, bukan orang lain yang nak usung kita. Tengah sihat, makan apa yang rasa nak makan. Kalau dah tak sihat nanti, semua benda-benda sedap depan matapun, kita tak selera dah.

    Amboiiiiii .... hiasan ABC dia dah macam pokok krismas gitu. Sedapppppppppp.

    Arisa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arisa: kannn, abc tu sedap tapi mangkuknya memang mangkukkk betulll. kecik bebenor..melimpah ruah airnya kalau ais tu cair

      Delete
  4. sampai hati..mana nak cari abc camni kt sini..huk2

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak dok mana tak ada abc? kesian awak...he he he

      Delete
  5. Amboii ABC tinggi menggunung aih....

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu abc harapan setinggi gunung tu mak cik k. jangan main-main...

      Delete