Pages

Saturday, January 11, 2014

Karipap bercerai mati

Suatu subuh yang tak berapa nak bening...

Mak Jah  telefon:

Mak Jah: Hari ni Y (adik gerau) balik KL..Aku ada kirimkan karipap kat kau...Nanti Y antar ke rumah..
Gerau: Haa...Ok...(sambal angguk-angguk)
Mak Jah: Tapi dia singgah JB jap...rumah mak mertua dia.
Gerau: Pukul berapa dia bertolak dari Pontian? 
Mak Jah: Pukul 8 pagi ni dia bertolak la...
Gerau: Ok...tq mak...

Y bawak karipap?
Singgah JB? 
Rumah Mak Mertua?
Sekejap?

Tiba-tiba peluh dingin membasahi dahiku...
dahi kee?

Adakah?
Adakah?
Peristiwa hitam itu akan berulang kembali?

8 malam...(sekejapnya singgah JB) Y sampai dan kiriman karipap bertukar tangan...dan aku pun membuka bungkusan karipap....
TIDAKKKKKKKKKKK!!!!!!!
Karipap-karipap  sedang berdakapan

Adakah kengerian itu akan berulang? 
Sila baca cerita ini...Karipap Sehidup Semati... ?

Kecederaan patah riuk ketika proses penceraian...
Biar patah riuk asal sedap masuk perut...
Karipap sedap Gila Tenuk...

Nampaknya
Ini kali hanya bercerai mati...
Bukan sehidup semati...

Faham?
 Tak faham? 
Penat ajer orang cerita...
Tak faham sudah...
Pi lipat baju !!

5 comments:

  1. hahahaha.... lawaklah kak gerau ni

    ReplyDelete
  2. kak gerau, pontian katne tu jualnye? nanti nak beli jugak la buat bekal balik putrajaya.. hihihi~

    ReplyDelete
    Replies
    1. (sila baca macam pak mustar pendekar bujang lapok yerr...) ki ki ki
      OOO, karipap ini tidak dijual di kedai...jualnya di rumah orang...depan sk kayu ara pasong...kalau ditanya orang barulah tahu rumahnya... he he he

      Delete
  3. Halo Bloger Makanan! Gabung yuk!! di myTasteIndonesia.com!!!

    Banyak blog yang telah menjadi anggota dan mendapatkan keuntungan dari publikasi di situs kami. Tambahkan blog Anda di link ini: http://www.mytasteindonesia.com/tambahkan_blog_anda

    Bila ada pertanyaan jangan sungkan untuk hubungi kami di:
    info@mytasteindonesia.com

    Terima kasih,
    Salam myTaste Indonesia,
    Immanuel Kabuhung

    ReplyDelete