Pages

Tuesday, January 14, 2014

Tuuutttt Goreng....

Setiap pagi, dari surau, insya Allah, bang badang akan terus ke pasar membeli sayur dan ikan untuk dimasak tengahari nanti...dan akan sampai ke rumah pukul 8 tiga suku pagi...haa.

Pukul 8.15...
Kak gerau menyambut kepulangan bang badang dengan senyuman paling menawan  sambil kenyit-kenyit mata belah kiri...lepas tu kenyit-kenyit mata belah kanan pulak
korang ada buat? kalau tak pernah esok petang suami balik opis buat...
Lepas tu...
Bang Badang pun sambut senyuman akak dengan...
dengan...
menghulurkan beg plastik berisi barangan yang beli di pasar...
eeeeiiikkkk???
Ok apa...!!
sekurang-kurangnya senyuman disambut dengan beg plastik kan...

Jadinya, akak dengan hati yang berbunga-bunga kekwa 
membawa bungkusan itu ke dapur 
dan 
tiba-tiba terpandang sesuatu dalam beg plastik tu....

AAAAAAAAAAAAAAA!!!!
Terkejut akak....
Akak cuba tenangkan diri 
dan 
akhirnya, walaupun dalam keadaan truma Uma Thurman
akak berjaya memasak lauk tersebut....
****
**
***
***
***
****
***

 Sayur Tuuuttt goreng 
(Sekarang semua tengah sawan tuut...jadi baik jangan sebut)
Asam pedas ikan pari.

Berselera akak makan hari ini...Eh, bukan hari-hari berselera? Tapi hari ini lagi selera...

Bermotivasi ke?: Penurunan harga sayur Tuut menjadi bahan cerita sehari dua ini...biarlah sesiapa pun yang bercerita...asal sahaja jangan sampai hina-menghina dan menyebabkan pergaduhan sesama kita yang satu akidah...

14 comments:

  1. hehehehehe.. ingatkan apakah tut itu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti U sassepen kan..kan..tapi kita sekeluarga memang suka sayur tuut ni.

      Delete
  2. tuuuutttt .... dah jadi bintang filem antara sayur2 di dunia ... minggu ni ....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Primadona sangatttt kan..he he he...

      Delete
  3. Salam adik GG, tulah pasal...kat fb hari2 kangkung, gelak2 sakan mereka ni termasuklah cikpuan yg menaip ni. Tapi takdelah sampai kutuk mengutuk. Cuma gelihati baca status kwn2 tentang kangkung. Apa2 pun gurauan jgn sampai jd bermasam muka kan?

    pssst...sedap ikan pari asam pedas tu, tolan ayor lioq akak ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam...Psst...esok masak leee...

      Delete
  4. goreng tuuuuuut ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita suka sayur tuuuttt...ki ki ki

      Delete
  5. makcik kurang suka tuuuutttt walau pun harga murah

    ReplyDelete
  6. tak per mak cik...kat kantin kan banyak sayur lain...bukan sayur tuuut jer kan...ki ki ki

    ReplyDelete
  7. kak gerau dan asam pedas tak boleh dipisahkan... ibarat irama dan lagu. Peeeergh!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. emmm...kan...awak memang best friend kita...

      Delete
  8. assalamualaikum tuan umah.. jom jemput singgah blog saya .. http://www.rasmiaras.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ok..nanti kita singgah heh

      Delete