Pages

Sunday, March 14, 2010

Amboi, Amboi , Amboi!

Budak Kentang...
Fanatik MU


Suatu hari sedang gerau sibuk syiok sendiri memasak di dapur... 

Di ruang tamu....beberapa depa dari dapur

Kentang: Ayah, nanti kita pergi Toy R Us...beli mainan yer...

BB: Apa lagi ni... dah besorlah awak tu...Yang pergi tempat tu budak kecik ajer.Dulu kecik boleh lah. Nak beli apa pun entah?

Kentang: Adalah... nantilah...Tau ayah...Tau... hujung minggu ni tau ayah...Tau

BB: Ayah tak Tau. Tanya Mama. (Yes! Yes! I like)

Kentang: Benci Tau... Semua asyik tanya Mama (ha ha ha...padan muka.) Mama  bukan Ketua. Masak pun tak Sedap. (Amboi, amboi, amboi, over nampak mengata aku).
Sayang sangat ngan mama. Ayah baik ngan mama bukan dapat apa pun. 

( Ewah ewah....Tak dapat apa???? Sebab ayah baik ngan mamalah dapat Ko tau....errrr...)


Sebenornya bukan masak apapun...buat pau aje.
...Gebusss, lembut,,, senang aje buat dia...
Mula-mula
Panaskan pengukus

Bukak esbok,

Susun 

kukus 10 minit...

he he he...
Ceh! Tapi Memang sedap.Tak tipu wak...Kita beli kat restoran ayamas.Dan hanya kat outlet ayamas ajer ada.Kalau inti rendang daging dia lagi sedap...

Psst: Betul ke yang kentang cakap tu ek...yang....Masak pun tak sedap...(Nanti ko.. ya)

29 comments:

  1. mmg gebu, mcm pau beli kt kedai hik hik hik

    ReplyDelete
  2. Salam GG,
    bila masuk sini taknak komen apa2...
    baca jer trus penat..
    penat kah3...
    luv u GG- QJ.

    ReplyDelete
  3. Ayah baik dengan mama...dapat pau!


    He..he..

    ReplyDelete
  4. Kentang suka makan pau tak?

    ReplyDelete
  5. wakakakka....selama ni dia bukan mkn hasil gerau masak k? hehe...jgn mare gerau, budak2 lg tu...tp, ckp budak2 mmg selalu betul..wahahha..larikkks!...

    bukan x pandai masak lah, cuma ade part2 yg kurang tere, kan gerau kan? sume org pon camtu...mana ade tere sume...

    eh, jauh tul jun tertinggai..x pernah tau pon kedai tu ade jual pau..bukan hasil2 ayam jek ye? nnti nk kna survey, elok tu wat masa2 x rajin...

    ReplyDelete
  6. siti geemalai14/3/10

    kah..kah..kah... saaaaja jer kentang tu...kami kat opis selalu makan hasil tangan k.gerau, sedaaappp jer..hehehehe....

    ReplyDelete
  7. haahhaa...budak kentang ni memang pandai bercakap...bersahaja aje dia ya..hahah..cute pulak bila difikrkan tu..hahaa..

    ReplyDelete
  8. saya yang inti kacang itu paling sedap.

    ReplyDelete
  9. Hai GG ko dah sihat ek? Bebudak gitu le, dia ikhlas. Lama-lama nanti dia faham le pasal ape BB baik dgn GG.

    Gambar GG sebelah Kentang tu. Kentang pun ada iras org yang sebelah tu.

    Aku penat tiap kali masuk blog ko ni, keep it up!

    ReplyDelete
  10. Besnya pau tuh!

    MU supporter ke??? hehehe ;)

    ReplyDelete
  11. caya lah kentang..anak makcikmanggis pun cam kentang gak..MU fanatik!psstt mak kentang suka makan pau ke? hehe

    ReplyDelete
  12. kita macam rasa2...
    ada muslihat ...
    mak kentang yg senyap2 suruh kentang ajak ayah kentang gi beli mainan... sebab..nanti mak kentang jugak dapat jenjalan...

    ReplyDelete
  13. Assalammualaikum,

    AZAZ: he he he...sebijik macam kat kedai ek...hebat hoooo, kalau akak yang buat kik kik kik

    QJ: Eleeh, QJ, masak menimbun-nimbun tak penat, gelak penat lak...
    ha ha ha ha ha hi hi hi hik hik hik
    Gelak- gelak...

    Xiinam: tu la... dapat macam-macam awak he he he

    somuffin: tengok pipi dia pun tau. Apa jenis pau pun dia makan

    Jun: aha ek, budak selalu jujur...alah, tapi kentang memang gitew, selalu sakitkan hati kita tau...he he he..saja cakap nak sedapkan hati sendiri..
    tapi kat restoran yang ada jual ayam segar tau, bukan yang kat restoran yang ada makan-makan aje tu...

    Siti gemalai: Yo laa,,,korang tu lapor semua memang la...tapi korangkan anak gerau gak...tapi banyak bodeknya sebab tu kata sedap...suruh masak selalu.

    Ayu: budak sorang ni memang cam tu Ayu...mulutnya laserrrsss.

    DrSam: Memang sedap Doc...makan panas-panas tapi...tapi kalau sejuk ok gak lah

    Melatie: mana adanya...tu kakak kentang...iras memanglah ada sebab puncanya sama,,,
    GG muda sikit daripada tu...ki ki ki..Tak de maknanya...

    LOVE: Fanatik MU love oooiii...boleh bergaduh kalau ada sesiapa yang kutuk MU.

    CM: mak kentang suka semua...ha ha ha

    DrSinga:errr sebenarnya ya gak...sambil menyelam minum air UUU.

    ReplyDelete
  14. salam gerau..mmg gebussslah pau tu..pandai gerau..kite pun selalu buat keje camtu senang n tak buang mase ek..

    ReplyDelete
  15. gerau..betul ke kat ayamas ada jual...nak pi carilah...

    ReplyDelete
  16. perghhhh caiyoklah!!!dah lame teringin nak wat pau yg cantik putih mulus gebu camtu...apekah petuanya kak gerau???wakakaaa

    pandai dia nak jet ayahnye...sambil ambil hati sambil2 ngate yek...ikut pangai sape tu k gerau???

    ReplyDelete
  17. hehehe...bukan maksud dia cmtu...maksud dia cmni...yg tak sedapnye tu ... yg instant, beli kat kedai balik umah masuk dapur gi panas kan je...hohoho...

    sebenonya dia lupa nak ckp yg masakan air tgn mama dia tu la yg sedapppppp... hihihi k fae ckp on behalf kentang yea...

    psss.... dh dpt toy BM tu ke blom? dh muka meroti ke? k fae lupa la nak hupdet recipe pizza... nnt bebila k fae buat pizza lagi k fae masukkan skali recipe tu yea...huhuhu...

    gg, buat...jgn tak buat serabai tu... mmg sedap! ceh! masuk bakul angkat sendiri daaa....

    ReplyDelete
  18. sepeket bape harganya kak?

    ReplyDelete
  19. salam gerau, ari nih mokwo semput..tapi baca entri gerau rase mmacam nak ilang semput...dpt sakit lain plak..senak perut..gerau2 ade je idea ko gerau..sure BB tak kering gusi dibuatnye!

    ReplyDelete
  20. abihla sy kalu 1 hari nnt anak saya cakap gitu kak gerau..
    sebabnye sy pun mcm kak gerau..suke bli pau frozen,karipap forzen..ngeh ngeh ngeh..

    kak gerau..ape rahsia kak gerau boleh menulis blog sehingga menyebabkan org mau terguling2 ketawe..ekekekeke

    ReplyDelete
  21. amboi...amboi...amboi!!! ingatkan dia nak ngajo cam mana nk buat pau gebu2 gitu! ghopa2nya dia ngajo cara nak ngukoieh aje...! isss...tak patut!!!!

    ReplyDelete
  22. he he pau ngan kentang tu...sama sama gebu. maknye gebu ke?

    ReplyDelete
  23. Salam semua,

    Datin: Datin sama ngan kita...Kita suka...kalau rajin beli makanan dah siap, itu tandanya orangnya sangat penyayang...samalah kita. he he he

    Erna: ada, tapi outlet yang ada jual ayam mentah tau...yang ada esbok besor...bukan restoran yang semata-mata jual makanan dah siap tu...tau. ee, risau pulak akak ko pegi restoran ayamas biasa-biasa tu...

    Fiza: he he he...sebenornya...kalau yang lasersss, yang mengampu tu,,,sah sah ikut maknya.

    Fae: BM? bertuah kalau dapat.Nanti mesti bang badang cakap, kau uli lah sendiri...nanti kalau dah menyerabaikan diri kita bagi tau nooo.

    ReplyDelete
  24. Afendi: kalau yang inti kacang 6.50, kalau daging n ayam, 8.50 kot...lupa lah..dah sihat?? tapi pau ni ko boleh makan...insyaallah tak dapat semput lagi.

    Mokwonik: musim ni, ramai bebenor yang semput, si afendi semput, mok wo semput. Beli pau ni, makan 3 ketul, makan sikit-sikit, tenang-tenang. insyaallah baik semput....

    Dila: laaa dila oooi..akak pun nak tanya ko, apalah petuanya ko dapat ketawa sampai berguling-guling...akak payah berguling, nanti payah bangun lak.

    Azita: buat pau dah ramai tau, buat panaskan dengan kukus, akak gerau paling tau dik...he he he

    Makcik kantin: kentang gebu...maknya...errrr ge..gemukssss...uwah...uwaahhaaa

    ReplyDelete
  25. Tie tak pernah beli pau instant ni, karipap instant tu selalu laa.. nanti nak cuba. Sedap, ekk ?

    ReplyDelete
  26. Hehehe... kelakor la kentang neh! mesti penghibur kat rumah kak gerau neh... hehe...

    ReplyDelete
  27. Anonymous22/3/10

    hahahahha

    lme x jenguk pangkin kak gerau nih!..cbuk memanjang...cbuk berjalan...ngeee~

    alaaaa kentang...nape MU? kite x leh geng la cam nih!....cik Iman ni suka 'ballack'....huhu

    patutla nmpak canteks jek pau tu ms lom tau...rupe2nyer READY MADE...kihkihkih

    p/s nanti nk try crik la pau spesis nih...kat ne? AYAM CAM EMAS????

    huhuhu

    ReplyDelete
  28. salam gerau..senangkan camtu..bagus bila virus M berlambak..

    ReplyDelete