Pages

Friday, June 25, 2010

Tidak Sedarkan Diri


Sawan  atau nama sentipiknya Epilepsy
Simptom -        
     1.Pesakit menjadi kaku, rebah dan tidak sedarkan diri  secara  tiba-tiba. 
     2.Berlaku Sentakan  kepada pesakit.

Minggu ni ajer, dah 3 kali ahkak kena. Ahkak redha. 

Epilepsy AP


Epilepsy AP (Asam Pedas)
Sawan ni selalu serang Orang Johor (tak kisah dok mana, tapi pokoknya orang Johor).Orang tempat lain janganlah risau sangat...Tapi kalau dah kena jangkitan....memang payah ubat...

KaK GERAU kalau kena,  nampak Bang Badang berbalam-balam ajer. Tu yang susah hati tu... 
Berhati-hatilah kalau dah kena simptom yang kak gerau cakap tadi....


Inilah Penawarnya
Takyah cucuk antibiotik ,  Takyah jumpa Dr Singa, Takyah jumpa Dr Rozmey 20 juta.
Semua tak yah.

Amik nasi, takungkan dengan kuah. Jangan campur kuah lain. Lagi meladong lagi cepat pulih. Bila nasi habis, kuah mesti hirup.
Dah mula, dah mula dah rasa simptom tu semula...
Penyakit ni berulang-ulang. Tu yang payah ...

22 comments:

  1. tgh pening ni kak...
    antara akak betul2 kena sawan atau hanya sawan buat asam pedas je ...conpius!he he

    ReplyDelete
  2. waaaa sedapnyer asam pedas! yg tak tahan tu nampak ada telur ikan kat sebelah ikan tu.. bestnyer!

    ReplyDelete
  3. Salam gerau..
    mcm dah nak hampir pulak kak N nak pengsan tgok menu asam pedas johor ni..aduhhh..x ley jadi ni..tgok telur ikan..isi ikan..kuah pekat plak tu...kecur dah air liuq ni..aduh gerau kenapa la tunjuk gambar mcm ni..mmg kena sawan sama la mcm ni..huwaaaa...
    Minggu depan kena suruh kak long masak asam pedas mcm ni jugak ni...tidakkkkkkkk...

    ReplyDelete
  4. Luper lak gerau..
    nak tanya ikan apa tu ek??hahaha

    ReplyDelete
  5. walupon sy org melaka, tapi bab asam pedas ni, x bole tahan gak, iskh... nk gi cari ni, kecur air liur!

    ReplyDelete
  6. kak gerau!! ini sudah main kasar ni!! siap tampal gambo asam pedass.. huaaaa!!! dah siap dgn daun kesum bagai.. nak le jugakkkkk!!!

    ReplyDelete
  7. nampak telur ikan tu cm pun rasa nak sawan ni..hehesedapnya:)

    ReplyDelete
  8. Mmmmm..... bahaya jugak 'penyakit' ni eh? Yang tak leh tahan tu, dia berulang-ulang... nanti boleh mendatangkan kemudaratan kepada penimbang berat. Kot tak tertampung berat orang yang memijaknya! Hahahaha...

    ReplyDelete
  9. Anonymous27/6/10

    sampai hatilah gerau wat cam niii....mencii tauuuuu...........kan dah kena gali resepi asam pedas...besuk nak masak jugak......tak suka tauuu......

    ReplyDelete
  10. Nih yang geram ni. Ada telor ikan bagai ha. Meleleh air lior woi.. terasa nak sawan lak ni.

    Kucing saya demam dah 3 hari, dah bawak jumpa Vet. tapi tak baik lagi.
    Makan tak lalu, minum tak mahu, asyik tidur je. Gamaknya kalo bagi asam pedas ni, kebah kut demam dia.

    ReplyDelete
  11. sekali pandang ada gak rupa botok² pasal penuh ngan daun... huuuu sedapnya kakkk

    ReplyDelete
  12. hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

    ReplyDelete
  13. Salam GG
    Double sawan sebab ada telur ikan! Nyuuuummmmmpah taw..

    ReplyDelete
  14. benci!!!!!!!!!!!!
    kecur air liur aku!!!!
    sawan lidah!
    .
    tak payah lauk lain...
    kalau letak lauk lain... hilang pehhhh....dia...
    .
    aku dah sawan ni....

    ReplyDelete
  15. alaaaa, dh dtg sawan gak ni bila tgk asam pedas tu..mula2 sawan mata..pastu sawan otak soh cepat2 g dapo...sawan lidah pon ade mcm dh terasa2 asam pedas tu...seblom sawan satu badan...baik larik dulu...gerau buat sume org kna sawan..ekekkeke

    ReplyDelete
  16. Moga sawan kita ...datang selalu....pada ketika menu asam pedas jadi sajian....kalau tak ....ada ubat lain tak?>???

    ReplyDelete
  17. Anirun_Nami29/6/10

    ade...trus lapar nampak asam pedas yg mantops tuh!...da nak meleleh2 air liur nih! huhu

    x baek taw kak gerau nih...kasik kitorang kecur liur...klu masak t, bagi sket kat Iman!

    ReplyDelete
  18. Salam semua:

    Lovely kitchen:
    Kalau sawan betul-betul, idak lerrr akak melantak asam pedas ni dik...

    K Nor:
    best kak nor...sampai menjilat meja...he he he

    NJ:
    Kak, janganlah pengsan kak. Ikan senangin...kalaulah dapat ikan sembilang lagi menyengat...hu bestnya asam pedas ek

    Gelas Biru Muda:
    Orang Johor ngan Melaka kan duduk sebelah-sebelah...memang setekak...he he he

    bUDAK lUPAK:
    ha ha haa....kasar sikit jer

    CM:
    Ramai sawan dah nampaknya...Jom join sawan asam pedas

    Mama:
    Tak per...timbang umah dah rosak...jarum dia dok kat situ jer...jadi tak naik-naik. ki ki ki

    ReplyDelete
  19. Salam sekali lagi

    Anoy:
    Gali,,,Gali? karang jumpa lain kang.

    Melatie:
    ha ha ha...gerau rasa kalau sudukan sesenduk kebah la tu, demamnya. ki ki ki

    KOG:
    botok-botok? ko ni dik...jauh bebenor menyempangnya.

    Tag:
    Tq. Have a nice day toooo

    Somuffin:
    Owww...nyampassss

    DrSinga:
    Dah cakap dah...doktor pun sawan...

    Jun:
    Kita sangatlah gembira...sebab semua dah sawan...

    Kak W:
    Tak der kak, asam pedas jerrr ubatnya...

    Anirun:
    ha ha ha...awak mana nak geng ngan kita bila makan...ada gak bawak, tapi awak tak der. Meh makan ngan kita

    ReplyDelete
  20. ya ampunnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!
    melampaunyaaaaaa gambar ni. terus aku rasa nak kena sawan asam pedas.
    vencik tauuuuuuuuuuuuu.
    melampau-lampau gambar tu. 18Sx betuiiii lah. basah dah keybod mak niiiiii dgn air liur...
    iskkkkkkkkkkkkkkkkk.
    nak...nak..nak semangkuk.

    ReplyDelete
  21. pehhhhhhhhhhhhhh..telur ikan tu ceq paling tak tahan!!!

    ReplyDelete
  22. Salam,

    Catz:
    He he he...Sawan, sawan

    @xim:
    Ko pun sawan ke xim? baik-baik,,,kerja cam ko, tak boleh sawan...Bahaya...he he he

    ReplyDelete