Pages

Sunday, March 18, 2012

Bersemak samun

Hari Kedua di Kuantan, malamnya kami makan di sini. Kedainya tepi jalan jer...dekat dengan  masjid kg Peremu, di Tanjung Lumpur.
Masa nak ke sini, sebelah kanan masjid, sebelah kirinya Marina...
Kedainya tak besor...Ikannya adalah 25 ekor...agaknya la...sebab tak banyak.
Tapi Fresssssshhhh...



 Sayur campur...Rasanya Ok.
Tapi , taburan bawang goreng 'plastik' dalam sayur itu???!.. agak mengspoilkan rasa sayur campur...
Kalau tak ada bawang goreng plastik, rasanya lagi ok. 

 Lala pedas...Ok juga...
Cuma, kata anak-anak kak gerau, yang mama masak lagi best...ceh, ceh, ceh, 
Motif tulis? 
Membakulkan diri?...
Eh, bukan kita kata, kita tuliskan apa yang anak kita kata jer...
 Ikan Bawal Emas Goreng Pedas BerSemak...
Perggh...Baik punya konsep masakan.Kalau tak cukup tabah, jangan order masakan ni....
Kena selak dan  kuak dulu baru dapat makan ikan...
Nasib baik ikan fresssh...dan rasanya Ok.
Kalau yang atas tadi tu bersemak...Yang ni semaknya lagi banyak...
Ini Ikan Aji-aji  Pedas Bersemak-samun. 
Disebabkan dah 2 kali naik Aji, waraklah  sikit. Tu yang tutupnya lebih kan... 
Bagus-bagus.
 Ini lauk penerima anugerah malam tu...
Ketam goreng telur asin....
Paling SEdappppp
Kak gerau bukan penggemar ketam...
Sebabnya Malas nak korek-korek makan. Banyak sangat bilik nak korek-korek. Dapatnya coet jer.
Tapi...yang ni...
Tak terkata...
Uhhhh, 
Nikmat.
Sedap sampai rasa nak jilat hingga ke siku....
Harga semuanya 148 hinggit. 

Mengikut kata blogger lain, kat kedai ni ajer yang ada masakan ketam goreng telur asin..

4 comments:

  1. sedap sedap sedap...
    (sambil jilat pc)

    ReplyDelete
  2. giler murah...adeh...rasa mcm nak pi terjah...( amik pantun dua kerat..i followww...)

    ReplyDelete
  3. wah.. org Kuantan ni pon x pernah lg makan kt Marina Seafood tu.. hihihi.. kena cuba ni.. =)

    ReplyDelete