Pages

Monday, March 19, 2012

Kajol dalam Hujan

Sebelum balik dari Kuantan, kak gerau singgah ke Kg Peremu lagi...
Dan dalam hujan lebat, akak berlari-lari ke Warong Pak Su dan Mak Su untuk membeli Laksam tersedap di muka bumi yang diwar-warkan oleh Cik Kucing Catz. 

Sedang berlari-lari dalam hujan (gaya slow motion yer) , tetiba ajer terasa diri seperti Kajol dalam Kuch Kuch Hota Hai. 
Alaaa, masa kajol lari dalam hujan tu...yang dia malu-malu tamil dengan Shah Rukh Khan tu....
Tak Ingat?
Tak kisah lah.
Tapi dalam kes akak, idaklah bang badang kejor akak yang nak ke warong pak su....
Hilang akal aper?
Ini Laksam yang  akak bungkus bawak balik, iyalah kan, takkan bungkus bawak tidur...
Pitam . 
Sedap...
Confirm laksam tersedap di muka bumi. 
Pekat dan pedas.
Sebab perasaan macam kajol, maka terlupalah untuk  mensnap gambar warongnya.
Alaaa,,, warong ni sebelah balai polis kg peremu jer...
Selain laksam, akak beli nasi dagang (sedap sangat) dan nasi minyak. Tapi hari tu nasi minyaknya kureeengg sikit. 

Lepas tu, singgah pulak di gerai Mok Na ni.

 Semata-mata nak beli satar.

 Ini  ke mok na ? Entah yer.
Lupa nak tanya  mak cik ni siapa. Jangan kecik hati yer mak cik...Tahun depan saya datang saya tanya.
 Singgah pulak beli keropok lekor kat kedai ni. Betul-betul sebelah Petronas. Beberapa ratus meter daripada kedai mok na tadi. 
(Tu bukan akak tau, itu mak cik jual keropok. Tetiba beri penjelasan? Motif?)

Last sekali...
akak berhenti depan kedai ni  sebab nak...
(Yang ini  pun bukan akak tau, masa ni akak dalam kereta lagi.)
.. Sebab nak amik gambor anak rusa nani baru kembang ekor kambing orang bulu basah kuyup.
Comel kan?


Bukak tutup kata: Akak suka pi kuantan.

23 comments:

  1. uwaaaaaa mlm2 tgok laksam terus rasa mngidam!!!

    ReplyDelete
  2. laksam fevret i laaa....
    huhu!

    n sata lagi fevret!

    ReplyDelete
  3. salam.

    saya pun suka gi kuantan!

    ReplyDelete
  4. As salam GG,

    Anak kambing tu mmg comel! Laksam tu tgk dah tahu sodap! Lama tak makan satar....teringin ler pulok.... :(

    ReplyDelete
  5. Anonymous19/3/12

    Alolololo.... comeynye baby kambing..

    Thanks Gerau atas info tempat-tempat untuk menambahkan lelemak dan kolestrol di badan *_*

    KM Perak

    ReplyDelete
  6. muaaaaaaaaaaaaaaaaaahahahahahahahhahahahaha!!!! (sambung lagi gelak) muaaaaaaaaaaaaahahahahahahahaha...hadoihhhh seyes aku gelak kuat, kat opis ni tgk aku mcm orang gila. hadess dessss senak perut. Nanti nak ke Kontan, tgk anak rusa basah kurup ni ada lagi tak.

    Miaaaaaaaaaaaaaahahahahahahaah...ayat power rangers Kak Gerau, penoh xplanation, motip?? takut tegolek depan kedai Mok Na, tak gitu?

    Lenkali bawak makcik epron tu sekali, senang bleh tumpangkang si anak rusa bulu basah.

    muaaaaaaaaaaahahahaha bes bes bes entry arini, sampai nak terbocor dah pundi kencen haku.

    ReplyDelete
  7. banyak beno gerai ko singgah.. mesti org kuantan pun suka sangat dkt ko kan...

    ReplyDelete
  8. kambing tu seakan kucing..ahakss.

    ReplyDelete
  9. borong sakan ...

    tapi laksam tu ..mengiurkan ..

    ReplyDelete
  10. Hamboiii!! dah ambik gambar tak tanya nama, kalau ai dah sentap lama!! Hahaha
    Semua makanan yg tertera adalah sgt sadis berikutan keadaan yang orang melihatnya..huwaaa! Dah la jauhh..sakit mulut plak..

    ReplyDelete
  11. kat kuantan, ingat ganu td...dgn sata, nasi dagang..kuantan pun ade ek?

    comel anak kambing tu..embeeekkkkk~~

    ReplyDelete
  12. aine
    kita semua feberet...anak kambing tu pun feberet kita

    ReplyDelete
  13. gadisbunga
    Kan! (sambil laga pipi kanan, pipi kiri)

    ReplyDelete
  14. Marya
    Waalaikummussalam,
    Comel...cam kak gerau comelnya tau.

    ReplyDelete
  15. Anonymous:
    beri nama daaa...anony, anony...Kita tak per...lepas makan kita lari kat treadmill.

    ReplyDelete
  16. Abbot
    ko kalau gelak bersemangat ek...
    Motip?

    ReplyDelete
  17. sudip
    yer cik sudip...tu sib baik hujan...kalu tidak...hari tu tak baliklah ambooo dok menyinggah

    ReplyDelete
  18. motipnya Kak Gerau, aku kalo baca entry Kak Gerau, memang tentu-tentunya gelak bagai nak rak, tadek motip negatip, gelak ikhlas, sebab aku memang suka gelak. Dan sebab utama, entry Kak Gerau kelakar habis, tu pasal aku memang peminat No.1 Kak Gerau. Kalau boleh nak Kak Gerau dengor time tgh gelak. Tapi sayangnya tableh la pulak, tu yg taip je panjang2 DAN memang tgh LIVE gelak..haduh panjang plak penerangan motip ni.

    ReplyDelete
  19. lieyna
    bukan macam anak rusa nani ke?

    ReplyDelete
  20. chik att
    huerggghhh...sambil geleng-geleng kepala...sedap gila

    ReplyDelete
  21. TTMum
    kalau jumpa You mestilah akak tanya nama...you kan vogue...oh...

    ReplyDelete
  22. munna
    banyak uuuu...u pi lah kuantan

    ReplyDelete