Pages

Monday, February 8, 2010

Perhatikan Betul-betul

Perhatikan betul-betul...

 
Nasi lemak 1.
  
Nasi lemak 2
  
 Nasi lemak 3
  
 Nasi lemak 4
 
Nasi lemak 5.

Nampak kan Perbezaannya. Lihat betul-betull yaaa...Kalau tak nampak ...Bawa Cursor ke atas semula. Perlahan-lahan. Ulang tengok gambar 1, 2, 3, 4, dan 5 lagi. Nampak tak??? Tak nampak lagi???...

Semua nasi lemak kan? Bezzaaa...Bezanya gambar 1-4 , Nasi lemak dalam daun pisang. Gambar 5 dah dalam pinggan. 

Bezakan kan kan... 

Sssedap!!!! Nasi sedap, Ikan bilis pun sedap. Telur lagi Sedap. Sambal paling sedap.
Nasi lemak ni dekat Shell Seksyen 7 Kota Damansara. Hari Ahad jeer.Hari lain tak der sebab orang tu cakap susah nak cari daun pisang...Ada sesapa nak sponsor daun pisang?? Cari abang ni kat situ. Mintak contact nombor dia...

Psst: BB kata Oven lepas raya Cina lah. Minggu ni kalau beli pun gerenti tak sempat bakor . Nak balik kampung lagi.,,Katanya.
Iya leee, iye leee, duit awak. Suka hati awaklah. Lepas Raya Jepun pun Boleh.

29 comments:

  1. Salam Gerau...ada jer lar cerita dia, simple tp cukup kelakar! best.
    Raya jepun tu bila Gerau?
    er..pokok pisang dpn rumah awak tu takder daun lagi ker? bolehlah bg kat abang nasi lemak tu, ehehee

    ReplyDelete
  2. kak gerau!!! saya tak nampak bezanya!!! ade ape2 maksude ke kalu tak nampak?? saya nampak oven baru je...hikhikhik

    ReplyDelete
  3. nasi lemak daun pisang mmg sedap, tapi skrg ni dh pki plastic sajork, daun pisang mengalami kepupusan sb byk bebenor kuih muih kita guna daun pisang, antaranya kuih lepat pisang, pulut bakor, limas... dll...

    raya jepun apa ye kak? para para sakura ker?


    PS: pasaraya Giant jauh ler... sb sy dok kt Ipoh, mana nk ada Giant, kt tambun ada ler...

    ReplyDelete
  4. x kesahlah, dalam daun pisang, dalam pinggan..kalu dh sedap, ngap ajelah gerau..eh, ya ek? sedap n.lemak tu? nnti nk pegi cr..
    wah, oven asik tangguh yek? x per...nnti dh ade oven, asik nk masak jek..p kumpui respi dulu..hihi

    ReplyDelete
  5. kak gerau, saja je bagi orang teringin nasik lemak yang dah di senarai hitam kan dari breakfast ku...isy nak carik la jap g

    ReplyDelete
  6. haah la! raya jepon biler kak? owang jepong tak tau nih biler nak raya! kekekeke

    ReplyDelete
  7. kak gerau..kalaula kak gerau dpn sy skrg,sy cubit2 pipi kak gerau yg comel tu sbb geram sgt tengok nasi lemak tu..
    aiyakkkkk..knpela kul 7.59pagi ni sy bukak blog kak gerau dulu..teruuuuuuus perut i bunyik2 you!

    ReplyDelete
  8. kak gerau ni...wat org lapoooo.. semalam g umah mn tah..ada gak ns lemak..sampai tmimpi2.. huwaaaaaa..

    ReplyDelete
  9. hehehe..... best jer bila masuk sini. ada jer bahan yang Gerau nak letak, sukaaaaa!


    Bila makan nasi lemak, harus lepas 5 minit tu mesti cari bantal nak tidoooo

    ReplyDelete
  10. rasa nak ngaappp!!!

    ishh..camne x de daun pisang dah kat situu..

    sini daun pisang sepelepah tu AUD8....tak koser betul nak beliii!!!

    ReplyDelete
  11. ni kes nanye nii..ish2..ia2 je tgk nasi lemak tu, kut2 ade bendasing ke,,,
    dh la nasi lemak tu menyelerakan betul warnanye, dlm daun pisang lak tu.hu2

    ReplyDelete
  12. nasi lemak daun pisang mmg best...terbau-bau sampai sini :)

    ReplyDelete
  13. nmpak gayanya pas raya cina ni, byk ler kak gerau bakar biskut!hehe

    saya baru pas mkn ns lemak daun pisang..mmg best!!!

    ReplyDelete
  14. Salam Dik Gerau....sedap2....tapi cukup ke? ciput jer nasinya!...Akak nak beli daun pisang kat pasaraya lah...nak wat nasi lemak bungkus dalam daun pisang...tapi kena wat weekend jer..sebab weekdays...Bang Tuah tak tahan mengantuk!...

    Eh Dik Gerau..kalau hantor oven tu Butterfly tu pun ...Dik Gerau dah banyak kali boleh bakor roti & kek!

    ReplyDelete
  15. Salam kak Gegau...

    aduh..aduh..hampir terkantoi...bahaya ni baca n3 akak kat opis....Tak tahan nak gelak....

    ReplyDelete
  16. kak gerau...sapa x nampak tu...kena pakai spec beso2!!!

    ReplyDelete
  17. nasik lemak Gerau besor2!!

    ReplyDelete
  18. kalau datang sini memang akan tersenyum sendiri...cerita yang santai dan bersahaja....best!

    ReplyDelete
  19. adoi nak kena pi cari nasi lemak ni kak ehehhe

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum Puan Gerau

    Tak sangka aku. Ko boleh bedal 5 bungkus nasi lemak. Sungguh menakjubkan. Amazing Race! Ehh..silap ke aku ni.

    Walaubagaimana pun aku tak nampak bezanya.

    OVEN ko tu, jangan sesekali berputus asa. Hidup GERAU!

    Salam manis
    Saidatul Azian

    ReplyDelete
  21. Anonymous9/2/10

    ermmmm..kisah nasi lemak la pulakkk..!

    nape ek nasi tu ade pd ari ahad jek? klu ade ms weekdays, msti laku bangat!...tiap2 ari kak gerau pegi coz banyak bebudak ofis kirimmm....hahaahha....dan tiap2 arilah kak gerau akan datang lewat....ngeeeee~

    p/s oven klu pas reye jepun msti mcm dlm citer Oshin kan...kne tiup sendirik....huhu

    ReplyDelete
  22. Salam semua

    QJ: Cuba tanya orang Korea.Dia orang dekat-dekat kot-kot tau. Eh, yang tu tak lehh, belum baligh lagi.

    melovefood:hebaat, tunjuk nasi lemak nampak oven...tu yang akak suka ko niii, cakap banyak kali oven, nanti cepatlah akak dapat oven.

    AZAZ: alaa ko ni...raya jepun tu raya orang Jepun lah...mana akak tau bila.akak belasah jeeer. Tambun tu jauh dari Ipoh yeer. Pi giant Shah alamm. dokek sikit. ki ki ki

    Jun: Ni sepanjang hari beristighfar supaya bersabor. Semua benda dah nampak cam oven...parah betul gerau ni.

    Cik Ton: Apa la ko...ko kerja bank kerrr nak black list nasi lemak... inilah orang kata, badan berat marahkan lemak...eh...ni perumpamaan baru tau.

    hana: Laaa, awat hana tak sambut kaa raya Jepun...akak ingat ko sambut...rugi tau. ki kiki

    dilla: cuba cek balik, entah-entah bukan perut yang bunyi yang lain bunyiii. he he he

    fmina: payah...payah...masa mimpi tu dapat makan dak??

    CT: Untung betul cik CT kita, lepas makan cari bantal ajer...Kak gerau lepas makan cari kayu api...cari kayu api, cari kayu api...mak tiri suruh. he he he

    TT Mum:Mahalnya awak...awak, awak, boleh tak bungkus nasi lemak ngan Daun Epal. Awak try leer kot boleh. Sambung-sambung pakai stapler ker, selotep keeer...

    Dahlia: he he he...dah tau kan bezanya...janji sedap.

    Noorma: Power nya hidung. kak gerau pun tak berapa nak bau kat sini...sebab dah buang dah daunnya.

    Ain: jangan tak tau, entah-entah akak letak kat kabinet depan sebelah TV..tak bakor apa pun. ki ki ki


    Akak W: Sajer ajer akak tau...nak bagi orang kecuh balik...dah lah brother nasi lemak tu jual hari ahad jeer. Alaaa kak, akak bekalkan bang Tuah nasi lemak, bungkuskan ngan bantal sekali...he he he


    Sue: Ko, ni suka-suka tukor nama akak. hari tu...cik CM panggil akak kak gerai, hari ni ko lak panggil kak gegau. Tapi sedap gak ek kak gegau....belasah lah.

    Azita: Sapa tak nampak mesti black out he he he

    Ibu singa: lain macam jer bunyinya ni mesti tengok nasi lemak orang pakai X Ray... ki ki ki

    Ima: dah lama tak buat kek...tontonkanlah kek glamour awak kat akak.

    Lady: Cari bior jumpa ya lady...selagi tak jumpa jangan balik noooo

    Afendi: Ko tengok dengan Mata Hati dik...mesti ko nampak... Cuba tengok balik...dah nampak cakap ngan akak.

    Melati: Bila pulak aku makan sampai lima bungkusss...mentengkedarah namanya tuu. Memang hidup...kalau mati tak dapat oven

    Iman: ha ha ha memang laaa. Oshinnn, Mak, rasa Oshin tak payah ler ke Sawah. Oshin jaga adik ajelaaah hari ini. Buat suara cam oshin tauuu...

    ReplyDelete
  23. Lepas raya cina pon takpe lah kak Gerau. Jangan raya cina tahun depan sudah.hehehe

    ReplyDelete
  24. Kak Gerau ni, klo jumpa kat luo caner ler agaknya tahap gelak aku, mau terebeh pipi aku. Kak, ko duduk kat Kota D'sara ke? Bagus bagussss

    ReplyDelete
  25. Masa baca tadi, kita dah pupuk dlm hati satu soklan baeekk punya tapikan tapii pengomen no. 1 dan tanyalah pulak. Hmmmphh...

    Bila kita beli nasi lemak cam tu, balik rumah sure kita potong timun dan goreng bilis sikit. Kalau ada bilis dan kacang dlm tu, kita kuis2 ketepi..

    ReplyDelete
  26. salam gerau...hehehe! ingatkan perbezaan apa la td! tp mmg x perasan pon nasi lemak tu dh bertukar tempat kalo x dibagitau...kahkahkah...

    ps : resipi pizza tu , insyaallah kfae updatekan...tp kalo terrrrlupa tu...minta maap awal2 ye...hehehe.. takpe gerau leh gi jenguk2 kat umah kekawan yg len jugak! deyrang punya pizza lagi kaw2...

    tp boleh ke makan pizza nie??? kan Dr dh pesan, xleh makan pizza!!! hehehe...gurau je! jgn amik ati yea!

    ReplyDelete
  27. laa ishh, GG nih, ingatkan suruh tengok kot2 ada benda yg tak patut ada dlm nasik lemak tu....puas kite teropong. he he

    ReplyDelete
  28. Ijan: Tak sempat raya cina tahun depan, kak geerau dah jadi naga dulu kalau tak dapat oven…ki ki ki

    Abott: Jangan dikk,,ko kalau jumpa akak, ko tak balik nanti dik…akak pun tak kojer …sapo nak bayor duit streamyx akak…

    Somuffins: Cik Som, cuba lain kali ko kuis ke tengah lak…

    Fae: Salam, ya salam, jangan lah lupaaa,,,nanti kita buat jadi, sapa yang bangga, Cik Fa gak kan…he he he…dah ehhh, dah lama tak amik hatiii. Kolesterol tingggi…Pizza tu kita masak jer, makan tak…errr tak makan banyakkkkk. Nanti gerau anto kat dr tu sikit…

    Makcik K: Kat Zooommmm lebey sikit looooo…

    ReplyDelete