Pages

Saturday, July 3, 2010

Bukan Salah 100%


Rasanya  Sebetulnya dah lama  tak  masak untuk makan tengah hari, malam, petang, sarap....Macam Memang malas ajer. 

Asyik makan berbungkus ajer...Esok-esok dengan ahkak sekali BB bungkus pi anto kat Kitar Semula...(boleh ke pun, ahkak ni dikitar semula?) 


Jalan-jalan jumpa warung jual nasi himpit ngan sambal kacang, Ada rendang ayam lagi..

 Herganya 2.80 jer....Memang sedap...

Perhatikan....Kuah kacangnya. Masukan ke dalam mulut. 
Kunyah dengan perlahan-lahan.Rasakan kelemakan kacangnya...emmmmm. 
Nikmat. 
Lepas makan rasa macam tak nak gosok gigi 3 hari...takut-takut hilang nikmatnya .


 Rendangnya....emmmm .  Isinya sikit. Cukup ke? Ehh,,,cukup, apatah lagi  jika makan dengan penuh  lahap tawaduq , sikit tu pun dah rasa cukup. 
Sama macam kak gerau rasa...he he he
(giler kalau tak kenyang, nasi himpit setimbun).
 Lepas makan, kak gerau rekomen kat budak opis...Esoknya, akak belanja belikan diaorang...
10 bungkus...
Apa kata mereka? Sedappppppp.

Tu lah, masalahnya. diaorang ni jual benda-benda sedap...jadi, pikir punya pikir, bukanlah salah kak gerau jarang masak kan? Betulkan...Bukanlah salah kak gerau 100 % kan...

31 comments:

  1. Gerau..sedapnya..memang bukan salah..sedapnya.Kena masak nasi himpit jap lagi nih hehe

    ReplyDelete
  2. salam kak,
    aduh... memang terliur. bukan salah kak kalu terbeli. saya pun terliur

    ReplyDelete
  3. wahai kak gerau, bisa gugur jantung saya melihat gabungan rendang dan sambal kacang, oh tidak!!!

    ReplyDelete
  4. Salam kak Gerau,

    ini yg buat nur irihati ni sebab tak dpt rasa kuah kacang tu...ish shedap betul mkn ngan ketupat lontong...mcm nak buat aje...terliur gitu...hihi.

    ReplyDelete
  5. kakakku yg dirindui... bz2 akak gerau bz lg saya akak... hehehe.. tu yg bila rindu2an skodeng sini.. pastu tayang lak ketupat+kuah kacang+rendang... teringat dah ari raya... sib baik posa dh abis ganti... ekeke..

    ReplyDelete
  6. isk. benci betul la cengginihhhh....

    ReplyDelete
  7. Wahai kak gerau...

    kenapa sungguh kijam sekali..

    buat tayangan demikian rupe...

    ReplyDelete
  8. salam... mmg bukan salah awak, salah makcik yg menjual, sapa suh buat sedap2? mmg terliuq di buatnyer...

    ReplyDelete
  9. salam kak gerau...tgk gambar pon dh nampak sedap!tp jgn la sampai x gosok gg sampai 3 hari..pengsan bang badang!hikhik

    ReplyDelete
  10. Salam kak gerau..

    hehe tq sbb singgah rumah kiter....wahhh nmpk menariks gak blog nihs........

    nanti nak rajin dtg la.....boleh eh......hehehhehe

    ReplyDelete
  11. pagi tadi baru pekena nasi himpit..nasib baik..
    pheww..

    ReplyDelete
  12. aduss.. gerau...
    tetiba kita tingin nasi impit sambal kcg & rendang gak...

    ReplyDelete
  13. kemera baru eh Kak?
    :)

    ReplyDelete
  14. *pingsannnn*

    bangun balik..

    errr..kak gerau, sy tak ngandung..tapi ngidamm..tulun hantar 50 bungkus boleh??

    ReplyDelete
  15. kak gerau,sy pun nak bagi alasan same lah.org kedai msk sedap sgt,sampai bile sdri msk,asik tak abis je.tu yg sy mls msk,haha

    ReplyDelete
  16. salam singgah kak gerau.....

    nice nasi impit.... beli kat mana?
    memang bukan salah kak gerau tapi salah org yg jual tu.... hehehe

    ReplyDelete
  17. mmg salah ..mmg kijam ..huwaaaaa
    x pasal² ngidam sudahhhh !!!!

    ReplyDelete
  18. Ishk..ko memang kejam.. vennnci... semenjak 2 menjak ni..entah entah, seperti Dr Singa tu cakap la.., mesti kamera baru ni.

    Skang ni telan air liur je. Tulong anto sikit kat USJ ni.

    ReplyDelete
  19. Anonymous6/7/10

    Salam Gerau

    Kik.. kik.. kik.. Kalo le pagi petang awak berblog, boleh mati keras pembaca blog awak ni dek ketawa..

    Kak Chah..

    ReplyDelete
  20. nape lah... snap pic mcm tue... argh.... buat ku ngidam .. beli kat ner? suruh laki org belikan... hahahahah

    ReplyDelete
  21. jom tukar link kak gerau...
    http://watiestich84.blogspot.com
    singgah2 ler...

    ReplyDelete
  22. Salam semua,

    CM:
    sib baik CM sokong...I Luv CM

    Indahhouse:
    tak salah kan...dua orang dah sokong...i like

    Budak L:
    Tidakkkkkkkkkk...

    Nurindah:
    Buat lerrr. nanti tempek gambor, kak gerau terliur pulak nooooo

    Ana:
    Apa yang ko bz kan tu ana oooiii...baik-baik ko sekodeng akak, nanti nampak lain pulak...tak nampak apa-apa kan? he he he

    Tijah:
    Jah, janganlah benci jah, jah meh jah, datang sini, akak belanja ko.

    Beattey:
    kesian awak..tak per, awak terrorr masak..masaklah

    Yati:
    Yezzzz, dapat sokongan lagi..tu lah, sapa suruh masak sedap-sedap kan

    azatie:
    Betul, nyesal kalau makan gosok gigi...he he he

    ReplyDelete
  23. Cetus RF:
    Meh, meh, datang lagi,,,jemputlah ya...akak suka..orang mai umah akak.

    @xim:
    Phewwww selamat ko ya...sib baik tak kempunan.

    ain:
    Cepat ain, cepat buat...

    DrSinga:
    Mana awak tau?...Sah memang sah kita Se Muor ek...Kuih bakor, kuih bakor...

    TTMum:
    Ha ha ha...ko pengsan pun akak dah gelak...ha ha ha...akak terbayangkan ko pengsan dengan boot kulit ko yang tinggi tu...ha ha ha...

    Kak Chah:
    Kak Chah gelak ke? gelak lah kak chah...awek muda, errr awet muda tau...ha aha ha

    ReplyDelete
  24. Melatie:

    Pandai...orang USJ memang pandai...tau ajer...nyampah.

    ReplyDelete
  25. hehhehhe.......Ooo tetiba terramai plak anak makjah dlm blog ni eh........kim salam makjah kay...

    ReplyDelete
  26. Anonymous6/7/10

    Bagus akak ...kalau semua orang rajin masak , siapa pulak nak beli lauk pauk yang di jual..sekurang kurangnya akak telah membantu peniaga melayu memajukan perniaggan mereka

    TEruskan begini...saya suka ..sbb saya ialh seorang peniaga makanan.

    ReplyDelete
  27. Salam,
    Jiejah:
    Kesian awak jah.


    Watie:
    Kat Kota damansara...memang sedap wak...hari ni kita beli lagi..

    Pidot:
    Waalaikum salam...mak jah kita rock tau.

    Annoym:
    awak jual apa? boleh kita beli.

    ReplyDelete
  28. Ha ah betul tu, kita tak salah langsung. Bukan kita tak nak masak, tapi dah diorang masak sedap, buat apa kita nak susah-susah masak kalau leh dapat yang lagi sedap tanpa bersusah payah di dapur... kan Gerau kan kan kan....

    ReplyDelete
  29. Mamafami
    mama, I like, u sokong I...i luv u...he he he..

    ReplyDelete
  30. kak gerau, ni ke nasi impit sedap yg Jantan metropolitan opis cerita tu? tak baik betul tunjuk gambo sampai close up sampai nampak isi2 ayam dgn kacang2 tu...dah la kat labuan ni tak penah jumpa lagi org masak nasi impit sambal kacang..huwaaaaaaaaa..kirim la kat sini 2 bungkus..

    ReplyDelete
  31. kota damansara kt belah mane kedainye...nak jugak p bli nih

    ReplyDelete