Pages

Tuesday, September 15, 2009

Adakah malam tadi...?

Nyanyi, nyanyi. ! Lagu Raya.

Selamat hari Raya, Kepada saudara serta Saudari,
Setahun, hanya sekali, kita merayakan hari yang mulia ini.

Pertama sekali, kak gerau nak ucapkan Selamat Hari Raya kepada semua geng gebang kak gerau. Mintak mak,kuih sepotong, maaf kepada yang terkecil hati. Iya la,  gerau ni semua tak insurans. Mulut, idak, tangan idak, semua-semualah.

"Makan, makan! Tak tau nak masak apa hari ni. "

Kepada sesapa yang suruh amik kad raya, kak gerau dah amik dah malam tadi. Walaupun lampu motor kak gerau dah kena ikat ngan tali rapiar, kak gerau pi rempit ,amik gak.Terima kasih la ya. Kak gerau dah sangkut kat pokok buluh depan rumah kak gerau. Bergayut-gayut, cantik.

"Jemput, sila, sila. Perabih semua. Bang badang tak suka benda ni."


Sepatutnya kali ni kak gerau balik Rawang. Sesubuh ni, tetiba je, bang badang cakap, "Kita balik Johor  la."   

Uwaa Uwaa Uwaa.!!!
Jap, jap. Johor? Bukan ke Johor tu, rumah aku? Uwaa Uwaaaaaaa... ahkak nangis dik- ahkak jolok-jolok lubang telinga ahkak. Pendengaran ahkak rosak ke? atau... Adakah malam tadi...???
****

Akak redha tahun ni, balik Johor lagi. Yipppy. Siapa sangka. Dapatlah makan sambal goreng Jawa laa.

 "Tambah lah nasi. Pi amik sendiri. Lam periuk banyak'
*
*
Psst:  he he he. Ketiga-tiga menu ni adalah menu buka posa kak gerau sekeluarga.

22 comments:

  1. slmt hari raya gerau.. ada salah silap harap maaf ya..

    ReplyDelete
  2. awat yang lampu motor kene ikat tali rapia nyer kak gerau?pesen baru ke haha

    ReplyDelete
  3. salam kak gerau!!!.. balik johor yeeeyeyyyy... kak!!!... mai la singgah BP... kak gerau, minyak moto isi penuh2 amik kat kat umah taww!!!... pakai baju kelawar pon x per!!!.. hehehe

    ReplyDelete
  4. apa ke batang cocok² atas ikan tu? hiasankah? mengerikan... hehehe

    alamak, balik johor ke? aku rasa takut tetiba kak, nak nyorok balik langsir... huhu

    selamat hari raya & maaf zahir batin :)

    ReplyDelete
  5. Salam kak gerau!!! hihihi..selamat hari raya juga buat akak!! carik byk2 duit raya ya buat insurance tangan kaki sume2 tu ehehe... akak johor kat mana? kita pung johor jugak lah!! maaf zahir batin!!

    ReplyDelete
  6. Malam tadi special lah tu, lailatul qadar .... jgn marah ... zura mintak ampun mintak maaf, halal makan minum ... SELAMAT HARI RAYA !!!!

    ReplyDelete
  7. ilmu dah mnjadilah tuh.. johor kat mane tuh.. manalah tau ada jodohhh...

    ReplyDelete
  8. salam kak gerau.. amboi sukanya dia nak balik kg noo.. ehh cuba check betui2 ntah2 mimpi kot? hahaha anyway selamat hari raya, maaf zahir batin ye.. balik elok2.. buat la ketupat kalu rajin, kalu maleh, makan je kat rumah orang hahahaha

    ReplyDelete
  9. hoh, napa tak jadik kat kita mende camnih?.. sebab ni tahun saya raya slangor, tak dpt balik bp, mungkin merempit aje ngan anak2 balik kpg..
    muahaha

    selamat hari raya kak, maaf zahir batin.. :)

    ReplyDelete
  10. Amboi seronoknye nk balik johor... jgn lupe angkut kad raya tuh bawak masuk rumah tauu!! karang basah pulak! selamat hari raya buat kak gerau sekeluarga :)

    ReplyDelete
  11. Untuk semua geng gebang kak gerau, I luv u all. Selamat hari raya. Selamat hari raya. Maaf kalau ada kata dan tulisan terguris hati ya.

    K Nor: Salah tak de. Silap ada. Silapnya, tart bunga akak sedap n cantik sangat. Saya langsung tak de tat kat rumah. Uwaa Uwaa. Uwaaa

    damiqula: tengkuknya dah patah dik hoi, kalu idak, lampunya menhala ke muka akak. ha ha ha.

    Ana: Dah tempah dah, baju kelawar siap ngan spek hitam lagi nanti akak mai BP nooooo. he he he

    KOG: Nape nak takut kalu kek tak hangus. Tapi cornflakes bersepai tu tak mau haaaa.

    ijayuji: tapi la ni, ekonomi meleset, satu rumah dapat 30 sen. kalau sepuluh baru 3 hinggit. Tak insurans lagi laaa. Kat Pontian Jeee. Tapi Bp pi, Muor pi, JB pi. Semua lah pi. Merata suku sakat mak abah.

    Harris Zura: Malam sseribu bulan.

    dZhana: Ilmu alam adalah akak belajor masa darjah 5 dulu. he he he. Kat Pontian. Mai datang Umah.

    Umiyumi: Dok eh, dah hantuk kepala kat dinding 16 kali. Memang betul. bukan cubaaaannnnn.

    hantumakan: Haa rempit la ngan anak-anak ikat tali rapia kat motor sambung ngan anak-anak punya. Tak lee separuh jalan kamu aje yang sampai yang lain pi menyimpang tang lain. ka ka ka

    adikblog: Tapi tiap malam akak selimut dah pokok tu ngan plastik. Gerenti tak basah. he he he.

    ReplyDelete
  12. salam kak gerau...balik johor..?? kat mana tu..??nasib baik le saya dh 12 tahun mmg raya umah mak sy aje, so x de le nak muncung2.hehehe

    SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI DN MAAF ZAHIR BATIN UTK KAK GERAU SEKELUARGA!!!

    ReplyDelete
  13. selamat hari raya pada kaka gerau sekeluarga...hati2 bila merempit hehehehehh

    ReplyDelete
  14. salam raya kak gerau...amboi...sakan eh raya x hapdet2 lagi ni...cikmin mai nak dgr lawak2 chumei dari kak gerau ni tau...

    ReplyDelete
  15. Salam hari raya semua. Kak gerau dah balik.
    ain: selamat hari raya.

    umiey: selamat hari raya. ok, kita slow-slow je

    cikmin; he he he. selamat hari raya. nanti yeer.ni warm up dulu. nanti kita meraban ya.

    ReplyDelete
  16. SELAMAT HR RAYA KAK GERAU!!! sibuk beraya lg ke..????

    ReplyDelete
  17. ish lama nya beraya.. rindu nk dengar celoteh gerau ni.. bila nak post n3 raya..

    ReplyDelete
  18. Salam kak gerau, ni mesti byk makan ketupat sampai tak sempat nak gebang ngan kami ni.....

    ReplyDelete
  19. Salam Kak Gerau... kat Johor raya tak habes lagi ke? hehehe

    ReplyDelete
  20. Kak gerau..apa buat malam tu??? sampai abng ding leh tukar rancangan nak balik johor??? Bagi la peturun ilmu sket..

    ReplyDelete
  21. Selamat Hari Raya Aidil Fitri, Maaf andai ada silap dan salah semasa berinteraksi di alam maya ini...

    ReplyDelete
  22. ain: kita balik dah

    k. Nor: he he he. kita balik dah

    hazila: ahkak dah balik. memang banyak makan. balik ke sini pun bergolek je. Itu yang lambat sampai tu.

    adikblog: he he he.

    mak doyah: kita cuit-cuit je. ha ha ha. tak de maknanya. Macam lailatulqadar pulak kan. alih-alih je tukar rancangan.

    mamafami: selamat hari raya.

    ReplyDelete