Pages

Thursday, January 14, 2010

Kisah Suami Isteri

Suatu pagi, sedang seorang isteri dan suaminya yang gagah perkasa umpama Badang round-round, tak tentu hala. Tetiba si isteri ternampak akan sebuah restoran.

"Wah, tak pernah lagi kita makan di sini ek?" kata si isterinya yang  'ek' sentiasa.

"Pagi lagi...," kata Si Suami. Ringkas dan padat jawapannya. Jam menunjukkan pukul 10.40 pagi.

Eh, baru intro sudah tahu maksudnya? Hebat betul suamiku suaminya.

"Tapi... pagi tadi, kita tak sempat makan apa-apa pun." kata isteri dengan manjanya. Auww (Geli gelemanlah pulee)


Anak-anak dan suaminya dah makan keledek goreng pepagi buta. Isterinya tak selera. Kalau nasi goreng dia talerrr. Keledek goreng Tak De Maknanya.

Suaminya diam sahaja. Baik sungguh suaminya. Tak banyak kata.

Senyap  seketika.

"Tak paham-paham ke? Nak suruh buat karangan agaknya?"  berkata-kata isterinya di dalam hati.

"Last sekali, makan kat Indon....Dah hampir setahun rasanya." isteri durjana menyambung kata , cuba mencucuk jarumnya.

"Ma teringin sangat ke?" kata suami sudah tergoda.. Wah, dah melawan nampaknya. Ada can lah kita. he he he he.

" Kalau nak..." tak sempat habis bicara.

"Nak!!!!!!!!Jom" kata isterinya sukaa macam nak gila.

Maka pergi lah mereka memakir kereta.



Di hadapan restoran. Ada mbak manis memakai kebaya batik ketat ya amat (yang ayu, seakan ratu) sedang mengemop lantai penuh bergaya.

Si isteri: Errr, dah bukak belum restorannya.

Mbak Batik ketat: Belum buk, jam 11 baru dibuka. Selesai mop kedainya buke.

Si isteri: Belum bukak lagi??  Hangin meroyan tetiba melanda.

Selesai mop baru bukak?  Haa, Sambunglah mop.Mop lah, Mop!!. Mop lah sampai Senja. Orang dah lapor, 20 minit lamaaaaaaaaa. lamaaaaaaa tau.

" Jom lah kita pi cari nasi beryani." Hangin seluruh badan isteri. Dan herannya, suddenly terhingin nasi beryani pula . Tak ke gila???

Kesian si Suaminya. Dapat isteri meroyan tak tentu masa.

39 comments:

  1. haha comel lah kak gerau ni.. sweet sangat...
    terkekeh kekeh lady gelak baca posting ni.. hhee..

    ReplyDelete
  2. cian si suami kan... x pepasal kena layan kerenah isteri, tapi apa kan daya... dh namanya sayang kan...

    ReplyDelete
  3. hahhaha..gerau, sian suami gerau, eh..suami dia tu...x per, meroyan sbb nk mkn boleh layan lagik, tempat makan byk..meroyan nak p makan angin kt ober-c k, yg x d kat sini k..mau cik abg naik meroyan skalik..ekekeke

    ReplyDelete
  4. manjanya akakkkkk!!!!

    ReplyDelete
  5. hahahaha tu la abg badang tak mo p sana sebab ade mbak batik ketat ler kak gerau

    ReplyDelete
  6. wakahkahkah...baiknya laki ko..kalo laki kita mesti dia jawab, "ada aku kisah!! "

    ReplyDelete
  7. Meroyan yang seumpama...hanya ada pada isteri Bang Badang Sorang jer...bertuah tu!!...Isteri Bang Badang tu pun bertuah juga sebab dia layan jugak hangin si isteri tu...Bersyukurlah...!!!

    ReplyDelete
  8. yg sebenonyerr...sang somi yg frust gilerr x dpt mkn kt ctu....x dpt tgk sang ratu kait ketat dok idang ayo...ahaksss2222

    ReplyDelete
  9. wah...suami mithali tu...

    melayan isteri yang manjess gitu...

    ReplyDelete
  10. hahahahha lawak giler ..
    nasib baik x guling² depan mbak tukang mop suruh buka jugak kedai :-))

    ReplyDelete
  11. Kesian suami dia..... wakakakaka.

    ReplyDelete
  12. laa.. napa dia mop lambat sgt.. tp 20 mins bknnya lama hehehe mm but nasi beriani pun orait gak janji dpt makan :D

    ReplyDelete
  13. wahai gerau...
    akak nak pesan jer..lain kali minum la cereal ke susu segar ke 3-4 teguk tuk bekpes tu kan..kalau x lalu kledek grg tu..

    ps : jgn abaikan sarapan nanti semua org kena marah bila perut dah mengamuk..rasa lapor yg amat la tu..hehehe

    ReplyDelete
  14. baiknya suami orang itu ek??
    kita...isteri2 ni memang kena pandai mencuck jarum secara halus dan beralas kan...eh ek??

    ReplyDelete
  15. hihihi.... lawak la akak neh!

    ReplyDelete
  16. Salam, mcm tau je sapa isteri dia tu..hehehe. Pembawakkan budak kot..

    ReplyDelete
  17. Anonymous14/1/10

    hahahhahah
    huhhuhhhhh

    ni mmg la kak gerauuuu....
    bukan sesape lagik...!

    sape lagik yg asyik meroyan nak mkn tuh, nk makan nih, nak makan nun.....x len x bukan...kak gerau laaaa!

    tp tak kesah lar kannnn...pe pon yg tjadi...bang badang tetap, maintain, dan 100% stil cayannnnnnnng kt kak gerau...huhu

    p/s iman pon x kesah nak LUV u all berdue nih....wawawawaw

    ReplyDelete
  18. kak gerau, dpt tak makan nasik beriyani nye? ke meroyan yg lain pulak? hehehe

    ReplyDelete
  19. Assalammualaikum,
    Mama gerau, maaf baru sekarang dapat bukak blog mama.
    Thanks sebab mama suka akan coretan Fatin.
    :)

    ReplyDelete
  20. LOF: comel? err...(tersenyum sambil mengelip-ngelipkan mata). Kita suka, bila orang gelak.

    AzAz;Selalunya isteri layan kerenah suami. Sekali sekala kita kasi tukarlah.

    Jun: Tu laa, kesian suami isteri itu. Tapi lagi kesian isteri tu sebab tak dapat makan apa yang dia nak...

    ain: Sekali sekala, kena gatal sikit. he he he.

    chik Mi: Ramai mbak ketat tu Chik Mi. Ada yang mop lantai, ada yang lap meja. Pilih aje mana-mana, boleh buat bibik. h eh he he

    Noorma: Ayat...ayat kena betulll. Meh belajar ngan gerau. ki ki ki.

    K Wat..: Saya kenal, isteri bang badang tu. Akak kenal?

    Jasmeen: alaaa setakat kain ketat, kak gerau pun selalu pakai kain ketat. eerr, kain sempit. Sempit pun ketat kan. ki ki ki.

    Beattey: Awak nak tau, isteri bang badang tu memang manja ngan gatalssss sikit. Kita kenal betul ngan dia.


    Jiejah: Jiejah, agak-agak boleh masuk raja lawaks tak tahun depan?

    Hazila: Suami sapa? Oh,,,suami isterinya itu ya. sapalah isterinya tu ek.

    umiyumi: tak lama? kalau kak gerau dah lapor gila, 2 minit pun rasa nak mati. Inikan lagi 20 minit.errr. kalau kak gerau laaa. Mungkin isteri dalam cerita tu macam kak gerau gak nya.

    NJ: Cereal? Cereal kita selalu berbubuk. Beli bukan main, makan main-main. Tekak kita ni tekak bendul sikit. errr.. aha ek kenapa isteri badang tu tak makan cereal. Kita makan.

    Drsinga: Isteri suami tu, macam satu negeri dengan awak la. Kita agak laaa.

    Hana: Sib baik ada kisah isteri ngan suami tu.. boleh kita buat cerita lawak. Tapi isteri suami tu, rasanya memang suka merapu.

    Annie: Awak kenal? Kita kenal gak, tapi tak berapa kenal. jarang tegur isteri dia tuuu. Rasanya isteri dia tu tak bawak budak. Bawak lemak selalu. Pembawakan lemak la tu...

    Iman: Bukann...dak eh...bukan kak gerau. Kak gerau tak buat kerja-kerja gitewww.
    I luv u 222.

    Melovefood:Dapat...akak dapat...tapi isteri suami tu, tak taulaaa. he h ehe.

    Fatin: Waalaikumsalam my dear.
    Tak peeer. Memang mama suka baca. Keep it up.

    ReplyDelete
  21. Salam Gerau my fren,
    kesian suami dia tu hek?
    Agak2nya kalau time tu isteri dia tu takder di sisi, mau tak dia tulun pompuan tu mengemop hek?

    ek Gerau ek? erhee...

    ReplyDelete
  22. Sayang isteri ye kak, semua sanggup dituruti!Alhamdulillah...tp jgn skip bekfast, bahaya tu!

    ReplyDelete
  23. Alaa... bila lagi nak manja2 gitu kat abang, ekk. Tak pe laa.. lepas tu giliran cik abang lak manja2 dengan kita, hehehe..

    ReplyDelete
  24. Salam...
    Terima kasih kerana sudi berkunjung (walaupun tuan rumah sedang gerhana!!!)




    :)

    ReplyDelete
  25. Blog ini sangat menarik!

    ReplyDelete
  26. Assalammualaikum,

    QJ: Yezzz my dear friend, awak agak? errr, kalau dalam drama Yang ada Zaidi Omar berlakon mungkin macam tu. Ini , pelakonnya Badang. Dia makan muntah antu jerrr. he he he.

    E-Na: tak dik. Kalau bab makan akak tak skip. Skipping pun akak jarang.

    Tie: Ahaakss.Ngiawwww. Kucing manja kan.

    Xiinam: Terima kasih juga kerana ke sini. Dah makan belum? Ada goreng ubi keledek jeer. Gerhana? Rindu kat anak bujang heh? tak peeer. Jihad untuk ibu.

    ReplyDelete
  27. Abih tu, tak dapatlah makan kat kedai Mbak Kain Ketat tu eh? Tak pe, next round okay! Kita kan, kalau kita kenen kenen kat suami kita, tunjuklah restoren apa ke pun, kalau dia tak mau makan, dia wat donoooo je... shian kita... tapi kita makan gak... makan hati! Hahahaha.... Dalam makan hati tu.. tetap gumuksss... hahaha...

    ReplyDelete
  28. kak...x fahamlaa citer nie...apa motifnyer???adoiiii...baca 2 kali pun x faham2 gak...citer lawak ke citer??ntah yekkkk
    nwayy...akk punyer pic baby tu tomeylaaa...suka tgk

    ReplyDelete
  29. Menarik betul kisah suami isteri ni... sakit perut kite bace.hehehe

    ReplyDelete
  30. Salam Kak...Waaaahhh berdrama seloka ya....kih kih kih

    ReplyDelete
  31. GG <- suka tak nama shotfom nih?

    Cerita suami isteri masih tergantong .. bak kata omputih masih ditahap cliff hanger ..

    Apa yang berjaya masuk keperut? Beriani atau the 'field rice'??

    ReplyDelete
  32. Gerau...
    hahahaha... lawak...lawak...
    tengah tulis komen ni pun duk senyum lagi...hihi

    ReplyDelete
  33. mahal la sari ratu tu kak gerau.tapi teringin gak.kat kota damansara kan?alalalala manjenye kak gerau ngan somi die.kalo sy meroyan nak makan pape lom tentu boipren nak pegi sane jugak:( sbb selera sy selera ala2 menteri,mahal2 sume haha

    ReplyDelete
  34. Apa-apaan sih ibu ini.
    Di bilangin mau ngepel lantai kok ngambeg sih!





    Ambikkau!!!


    Bisa ngomong lagi enggak loe?



    :)

    ReplyDelete
  35. Anonymous29/3/13

    Ӏ crеatе a leave a rеѕponse eаch
    time I like a article on a website or if I haѵе something
    to add tо the discussion. Usually іt's triggered by the fire communicated in the post I looked at. And after this article "Kisah Suami Isteri". I was actually excited enough to create a thought :-P I do have 2 questions for you if you do not mind. Is it only me or does it look like a few of the remarks look like coming from brain dead folks? :-P And, if you are posting at other places, I'ԁ
    liκе tο keep up with уou.

    Could you make а lіst all of аll your sharеd pages like уour
    linkedin pгofile, Facеbook pagе oг twitteг feed?



    Fеel free to visit my website ... iphone repair pj

    ReplyDelete
  36. Anonymous11/4/13

    hі!,I like yοur writing very muсh! proρortion we be in сontact
    mοre about your post on AOL? I neeԁ an
    expert on this аrea to unгavel my problem.
    May be that is you! Taking a look forwaгԁ to peer you.


    Visіt my web blog: macbook repair kl

    ReplyDelete
  37. Anonymous10/5/13

    Yοu ought tο be a part of a contеst fοг оne of thе best blοgs on the net.

    I аm gοіng tо recommеnԁ
    this websіte!

    Hеre is my webѕitе ... repair iphone

    ReplyDelete
  38. Anonymous10/5/13

    Poѕt writing is also a exсіtement, іf you be familiаr with
    then you cаn ωritе if not it is сomplеx to write.


    my ωеb blog ipad repair malaysia

    ReplyDelete
  39. Anonymous20/5/13

    Wonderful site. A lot оf usеful infο here.
    I am sеnding it tо sevегаl рals
    аns аdditіonally sharing іn delіcious.
    Аnd obviously, thank yοu to your еffort!



    Feel free to suгf to my blog рost: iphone repair Melaka

    ReplyDelete