Pages

Saturday, January 30, 2010

Cakaran Rimau

 
Mi Siam 
Hari ini saya tak ada cerita. Saya hanya ada Mi Siam. Mi Siam yang tak payah susah-susah  lalu kastam pi Siam. Pergi Johor jeer.  Tapi kali ni kuah tauchunya dah habis. Kat sini saya tak tahu mana nak dapat Mi Siam.

Kalau nak lagi sedap, simpul bahagian atas plastik. Lepas tu gigit sikit kat bucu bawah plastik. Lepas tu sedut dari situ. Best. Dulu, masa gerau pi sekolah Ugama mesti makan Mi Siam cara cam tu. Sambil Gohet basikal, sambil makan. Tak pegang handle pun. Steady ajeerr. Naik basikal sengseng kain. Dalam ada seluar panjanglah. Lepas tu rempitttt. Tudung tah kemana. Balik umah kena marah mak. Tengok anak menyetan. 
Ini cerita lama. Tahun Sebelum Masihi. 

Angkat Bendera Johor! Surrender!

Saya tak der mood nak bercerita sebab sangat teruja. Ada orang berjanji nak belikan Oven. Tak kiralah macam mana rupanya. Janji... Janji Oven. Gerau pi dulu. Nak buat Urutan Cakaran Rimau. Kat orang yang berjanji. Supaya Dia Tak Lupa Janji. 
Kah Kah Kah!!!!
Tak De Maknanya!!! Cakar Ayam pun aku tak gheti. Lagi lak Cakaran Rimau...

25 comments:

  1. x taw plak ada mi nama g2 ye, bagi je apa cakar pun klu janji x ditunai hehehe

    ReplyDelete
  2. Cakar kak gerau jangan tak cakar... silap2 dapat 2 terus oven.kihkihkih

    ReplyDelete
  3. kak gerau, nah panduan utk kak gerau, kot2 la berkat ilmu cakar rimau, bukak setakat oven, dapur baru pun dapat.. hikhikhik..

    http://mama-cantik.blogspot.com/2009/09/teknik-urutan-cakar-rimau-buat-suami.html

    ReplyDelete
  4. gerau..tengok gambar..beehoon goreng..tapi ada pulak nama lain ye..mee siam pulak..

    ReplyDelete
  5. Ooo... mee siam, biasa kita orang johor je tahu, kan.. hehe..

    Memang sedap ! Biasa mak buat pepagi atau petang.. siap ada kuah lagi.. hu hu.. dah mula terliur sorang-sorang !

    ReplyDelete
  6. eheemm.... main cakau ghimau lak ya... nanti dh dpt oben baru boleh la start mengganaz dgn hasil baking :)

    ReplyDelete
  7. Gerau....cakar gerau jangan tak cakar...tak jadi harimau..jadi cakaran kucing yang manja2 gitu pun okay gak!!!
    Kalau nak pahala lebih ...cakar lah hari Khamis malam Jumaat....
    Pssst..kalau nak beli oven ...beli yang boleh muat saiz yang standard....jgn terlalu kecik dan jgn terlalu besar...Naknya..letrik dah naik harga sekarang ni....!
    Cakar2 manje Gerau...hehehe!Meow..!

    ReplyDelete
  8. makan cakar ayam lagi best !!

    ReplyDelete
  9. GG, dulu kat restoran Nyonya ada jual mee siam nih, now xtau pulak.

    Kalau boleh kan GG kan, mintaklah dibelikan convection oven.. bakar guna oven boleh, guna m'wave pun boleh (maka, kena cakar lebih2. Suh aje kucing yg cakarkan, hahaha..)

    ReplyDelete
  10. ckLah bubuh nama Cakar Gerau...he..he...

    ReplyDelete
  11. Jangan salah cakar sudah lah kak gerau, takut dapat yg "lain". wakakakaka....cabut!!!!

    ReplyDelete
  12. salam gerau..lama tak singgah..hmm cakar rimau?baik baik gerau!!cakar bukan sebarang cakar..eh mee siam tu..cm pun makan cam tu gak zaman zaman tok kaduk dulu hihi

    ReplyDelete
  13. wahhhh...kita serupa lah kak gerau. dulu masa sek2...suka mkn mi siam dlm pastik, pas tu gigit bucu pastik. pas makan sambil jalan.hihi

    ReplyDelete
  14. ekh lupa pulak, kita pun tengah mengiau2 nak built in oven. kena jd kucing miang kot...baru boleh dapat.hihi

    ReplyDelete
  15. Salam semua

    AzAz: Memang kita cakar kalau tak tunai janji.

    adikblog: boleh dapat ke rasa-rasanya???

    MLF: pandai jeer, siap kasi panduan lagi ek.

    Erna: Iya, kat Johor dipanggil Mi Siam.Ada kawan kak gerau ketawakan kak gerau bila kak gerau pesan dia beli mi siam. last-last memang dia tak belikan.Dia ingat kak gerau buat lawak.

    Tie: Kan Tie Kannn.

    K.Nor: Memang ganazzzz. Tunggu ya kak.

    Watierman: Auuummmm...kucing takut tak? he he he. Tengah bodek memang beli yang besar sikit. sikit jerrr.

    Noorma: cakar ayam manis uuu.Cakar rimau ganazzz. he he he

    Somuffin: Iya? Tapi mikrowave oven dah ada...tak gheti guna sangat pun. Oven best.Kasi hangus sikit bakar lagi best.

    Xiiinam: Wah,I terima. Cakar Gerau.

    Hazila: Oooo, pandai heh cabut. Takut kena cakar la tuuu.

    Cikmanggis: Wah, ibu menantu, eh,, ibu mertua dah boleh sembang balik laaa. Syiokkan makan cam tu....

    Ain: Calitt...Kucing miang gesel-gesel, dia tak ganazzz macam rimau. he he he

    ReplyDelete
  16. kak gerauuuuuuuu...rindunyaaaaa....dah siap ke buat cakaran rimau, mesti bergarik2 belakang bang badang kena cakau kan..heheh..ala, kalau tak tau buat cakaran rimau, buat cakor kucing siam pun tak pe, yg penting cakor...saya dulu pun masa sekolah suka beli mee dalam plastik tu, letak sambal, gigit bahagian hujung plastik, lepas tu seduttttt..sedapppp bangat...masa sekolah menengah lagi buat tu, buruk betul perangai kannnn...sekarang si Faris pulak yg ikut perangai cam tu...hehehehehe

    ReplyDelete
  17. gerau..auwwww, cakar plak ye...cakau manje2 x per..cakau betul2 kang, badang pon cakau sama..haruuuuu. itu oben sudah dpt ka? hehhee...
    mee siam...selalu dgr tp x pernah mkn..nak kna cr resipi lah camni, hehe

    ReplyDelete
  18. kita pernah kena ketawa sbb mintak
    'mee siam satu!!'
    masa mula2 jadik penghuni KL
    urut Gerau!!jangan tak urut!!
    upahnya..oven...

    ReplyDelete
  19. Anonymous31/1/10

    hehehhuhuhuhaaaaaa

    dah cakar ker blom kak gerau? ntah, badan kak gerau yg teruk kne cakar....ngeeeeee~

    " oven oh oven, mengape lmbt dapat...? camne aku x lmbat, bang badang nak fikir dulu 2x"....(nyanyi versi katak o katak yek kak gerau!)....huhu

    ...x dpt oven....AVON pon okeh gak...order byk2 ngan Iman...t abg. badang tulung bayarkan....bule? ahaks!

    p/s...Iman dulu 'mengong' x cukup tido bukn pasal nengok drama korea kak gerau....tapi temankan bonda yg lately ni demm@batuk...slalu jek x lena tido mlm...ngeeee~

    weyyyy...mak doyah!...bru nmpak muka laaaa...welkem BACK!!!

    ReplyDelete
  20. baik2 cakar yeh gerau, silap ari bulan bukan jadi cakar rimau, jadik cakar hari2 mau..harubiru dibuatnye..hehehe esok leh mkn madu campur telor ayam kampung yeh!

    ReplyDelete
  21. ele..tipu lah gerau tataw cakar rimau...hahaha...kalu tataw betul2, meh sini akak ajor nak? hehehee...

    ReplyDelete
  22. Salam Kak Gegau..

    He he he main cakar² nampak..Bodek jeeee..jgn nanti kalau tak dapat ovennya, bercakaran pula...

    Jgn mareee yaaaa...gurau manja² jeeee

    ReplyDelete
  23. K.ct suka mee siam ni. tapi jgn ada taugeh coz memang x makan hehehe.

    Tgk dari bungkusan nya kan, teringat kat JB time skola agama dulu2 arr. bila beli mee siam ni k.ct ikat atas dia, pastu bocorkan hujung pelastik dan terus makan dari hujung plastik tu. sukaaaa..

    ReplyDelete
  24. ish terer la kak gerau bawak beskal tak pegang handle.sy sampai skang fail bwk camtu haha

    ReplyDelete
  25. Mak Doyaaahhhhhhhh: Kita pun dah lama tak menyembang mambang ngan mak doyah ek... cam mana rumah baru, syioK???

    Jun: Dah cakor dah, baru cakar sikit. Tu yang belum dapat tu Oven. Tak sempat dok menyoping kan diri lagi.Nak cakor sampai berbilai kot baru dapat. ki ki ki

    Iman: tapi tak cakor pun dapat lontong freee.he he he.

    Mokwonik: e eh, mana awak tau...itu cakar kucing yang kena hari-hari mau. Mauw mauw

    QJ: Amboi, ada bukak SPA Cakaran rimau kaaa???

    Sue: U cakaran manja heh? kalau kak gerau cakaran Ganazzz. Rock punya.

    CT delima: betul-betul, kebanyakan budak sekolah Ugama Johor semua buat cam tu ek. Fenomena tau... waktu tu..

    damiqula: Try basikal roda tiga dulu. Pinjam kat pasar borong banyak. he he he.

    ReplyDelete