Pages

Thursday, November 5, 2009

Cerita Tak Best

6.30 pagi.
"Ma, bangun aaa. Tak nak pergi kerja ke?
"Orang sakit perut aaaaa. Kaki krem lakkkk."
 (Tugas harian bang badang adalah kejut kak gerau, bukan kak gerau kejut bang badang)

Tidur balik.

7.00 pagi
"Pergi dulu ma,"
"Pegi mana?"
"Pegi sekolah la. Ayah pergi kerja. Ngada-ngada mama ni."
"Adik pegi ngan sapa?"
"Benci aaa mama ni, mestilah pegi ngan ayah. Benci"
"Kenapa pegi pagi, pegi lah petang karang sekolah"
"Meeemanggg le kena pegi pagi. Gila ke nak pegi petang,"

" Okay laa, bye kentang."
(Suka kacau kentang, kalau kita tanya soalan logik ke, tak logik ke, mesti dia jawab gak.Tapi dalam keadaan marah-marah. he he he)

9.00 pagi

" Ma, ma tak keja eh?"
"Eeemmm,"
"Sarap apa ma pagi ni,"
"Sat lagi laa,"
"Orang dah lapor ni,"

9.30 pagi

"Kita makan pagi merangkap tengahari je laa. Ma sakit perut. Tak selera nak makan,"

10.00 pagi


Makanan orang sakit perut. Kononnyerrr laaa.


Ayam kari berempah kurma. Heeit, lain macam aje bunyinya. Memang pun. Tengok rempah kari sebungkus kecik, tak cukup, campur ngan rempah kurma. Hentam aje laa, anak beranak nak makan.

 
Kobis goreng bertelur kicap.

 
Sambal ikan bilis tumis cili padi.

Psst: Sekian, untuk hari ini. Tak deer cerita best. Yang ada cerita sakit perut. Perut sakit, otak pun sakit. Pukul 2 sambung balik tidur. Sakit perutt.

21 comments:

  1. kak gerau tak ke klinik ke???
    makan ubat ye...
    :)

    ReplyDelete
  2. uih, kobis goreng tu ajaib ek? boleh bertelor kicap?
    cap apa?
    cap ajinomoto
    to apa?
    toge
    ge apa?
    gerau rau...bau dia...ehek3

    passallah sana sini org sakit peyut?
    tak jaga makan heh?
    ker jaga tak makan? hah? hah?

    ReplyDelete
  3. gerau,

    dah sakit perut, dicampur lak rempah kari ngan kurma...di gaul dengan kobis (berangin tau?) di adun pulak dengan cili api dari sambal bilis...tak ke cari penyakit namanya tu?

    Bukti nya, dari kul 2 tidur...sampai kul 5 pagi baru posting entri..

    bunyi mcm leteran nenek kebaya tak?

    ReplyDelete
  4. uhuks salam .

    aunty...waaaaaaa...sedap nnye masakan ni sume...lapor kite pepagi neh..lalalallaal

    ReplyDelete
  5. Salam Gerau. Kita pun nak ngendeng nih..macam Anne jugak.. Ngendeng nak berkawan. Nape anak awak dipanggil Kentang?? (ehh.., betul ke apa yg I baca tadi? ke I tersilap umah?? Aisyyy... hampun).

    ReplyDelete
  6. sedap tul menu org sakit pewut tuh kak gerau tuh... kita kalo tgh sakit perut tgk pon leh sihat kak.. hehehe

    ReplyDelete
  7. Anonymous5/11/09

    huhu~

    sakit pewur yek? patut ar x nampak ari tuh...

    ye2 jek g meja kunun2 nak bagi dvd korea yg kak gerau pesannn...tetiba...ehhhh x der ghupernye...

    dlm sesakit tuh smpt gak wat 3 jenis lauk...huhuhu~

    p/s sakit pewut 'berisi' tak kak gerau....ngeeeee~ lariiiikkkkk~

    ReplyDelete
  8. tu dia menu dr org yg sakit perut!!! mau 2 3 pinggan nasi ni melantak!! sedap2 belaka!!!

    ReplyDelete
  9. ishhhh kalau makanana banyak tu, itu tanda nya sakit perut yang tak perlu gi klinik tu kakgerau

    ReplyDelete
  10. siap sambal tumis cili padi lagi tu...
    mana nak baik sakit perut ...

    ReplyDelete
  11. catz: ala sakit perut perempuan tua. Kak gerau memang cam ni. Nasib baik Bendera Jepun tu datang 2, 3 bulan sekali. Tapi kekadang, bila datang, macam nak mati rasanya.

    QJ: Amboi QJ, sukanya dia. Gerau kalau sakit perut pun boleh hentam apa je. Sakit jatuh no 2.

    anne: Nenek kebaya? Sseram oooo tengok yang berkemban he he he.

    miss jane: memang sedap. Kalau sakit pun sedap, lagi la kalau yang sihat perutnya.

    Somu: meh geng ngan kita. Memang kentang la cik somu sebab anak kita tu bulat cam kentang. he he he

    Ana: Sakit perut perempuan memang cam tu. Sat sakit, sat ok. Bila baring ok. bila bangun tak ok. bila makan ok, bila tak makan, tak ok balik. he he he.

    anirun: nanti ko. memang berisi, berisi ta** sebab banyak makan. ha ha ha. lari....bau oooo.

    ain: he he he, tau tak pe

    ibusinga:Mengikut kata orang cina, kalau tengah tumpah darah macam kak gerau ni, tak boleh makan pedas-pedas, tapi kita hentam gak lee. nanti kita pi klinik IS. Tapi takut la pulak kena baham. he he he.

    ReplyDelete
  12. uuuuuuuu.. tak tahan tgok sambal tumbuk tuh.. terliur w/pun sempoi..

    ReplyDelete
  13. tak baham...jarum besor ada tapi..
    psst...kena scan tu weh..

    ReplyDelete
  14. salam kak gerau!!! amboiiii makanan org yg SAKIT PERUT tuuu mmg UBAT dan PENAWAR sakit perut kak gerau :D

    ReplyDelete
  15. Ala ciannye akak sakit perut ek? kemain lagi masak sakit perut pon... larat ke nak perabih? kalau tak larat meh kite pegi tolong.. tolong perabih.hehehe

    ReplyDelete
  16. kari berempah dan bilis tumis chili padi memang ubat sakit perut yang mujarab tu.

    ReplyDelete
  17. salam gerau..dah ok ke peyut tu..sakti lg ker?...kalo sakit lagi mesti sbb makan bagai menu tu kan..bukan lain rasanya.. hahaha..sakit2 perut ley plak makan bagai tu ek..aduss..tapi hari cuti mcm ni mesti sakit pun ley ilang kan..isnin pagi mesti sakit balik kan..ekekekeke..kesian kan...sabar2

    ReplyDelete
  18. sakit perut lagi ke?pekena nasik 2 pinggan dgn kari tu,pasti hilang sakit hehe

    ReplyDelete
  19. dZhana: Memang sedap ooo

    ibusinga: Jarum besar? besar balak ke? he he he.

    ija: sakit perut cari pasal namanya ek.

    adikblog: dah habis da...

    drsam: lebih mujarab daripada pil chi kit teck aun kee doc?

    NJ: pandai dia. tau pun.

    cikmanggis: he he he, lepas makan tersadai. sakit perut pun hilang kan.

    ReplyDelete
  20. kak gerau, sambal tumis ikan bilis bercili tu mengancam betul la...nak buat la esok...

    ReplyDelete
  21. lorrr...kata sakit perut ye kak gerau...tp masaknya bercili padi bagai ha...

    ReplyDelete