Pages

Sunday, November 8, 2009

Bertambah perasa

Kekadang, tetiba aje kita rasa kita keseorangan walaupun banyak orang di sekeliling kita. Dan kekadang itu juga kita rasa sayu sangat-sangat entah kenapa. Dan ketika itu juga kita rasa Allah sahaja yang mengerti dan menyayangi kita. Sesaat itu juga kita akan mencurah rasa kepada Dia maha Pencipta.
Adakah perasaan ini disebabkan...
Usia semakin bertambah (berapa lamalah agaknya gerau dapat bertahan?) atau
Esok
Hari
Isnin?
He he he he heh
Esok Isnin
9/11/09
Semoga Allah senantiasa menyayangi gerau. Insyaallah.Amin.


Nak buat kek tak gheti, cukuplah bubur pulut merah, pulut putih, untuk diri sendiri.

Psst: Semakin bertambah usia kita, semakin kita seorang yang sangat perasa kan kan kan.

19 comments:

  1. ya la gerau..kadang kadang kita rindu entah pada sape sebab org tersayang ada disisi,rasa sunyi wpun dikelilingi ramai orang,rasa sayu tanpa sebab....

    ReplyDelete
  2. Salam kak gerau!! kenapa ni kak gerauuu sunyi ke? meh kita temankan.. tapi kan satu jerrrr, bubur merah putih tu kita lamaaaaaaaaaaaaaaaa sgt tak makan :D nak buat pun tak reti hihihi.. :D

    ReplyDelete
  3. Kak gerau, Selamat Hari Jadiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii......Tak de hadiah la, sorry..nanti kalau kita balik semenanjung, kalau kita sempat singgah opis kita bagi hadiah ye...

    ReplyDelete
  4. Kak Gerau, selamat hari lahir... semoga akak dipanjangkan usia, dimurahkan rezeki dan sentiasa bahagia di samping keluarga tersayang... semoga akak ingat2 kat kite time menyuap pulut tuh ke mulut.hehehe

    ReplyDelete
  5. alamak..nape cm tak faham ayat ayat "malu tapi mau" kat atas semalam..selamat hari jadi adik gerau!!semoga rahmat allah sentiasa bersama mu!

    ReplyDelete
  6. akak, hepi birthday, moga panjang umur dan usia yg panjang itu diisi dgn kehidupan yg fulfilling.. :)

    ReplyDelete
  7. siti geemalai8/11/09

    epi besday gak kak gerau... rajin2 le bawak makanan kat opis..hehehehe.. leh kami anak2 nie tumpang sekaki... seperti biasa ler...

    ReplyDelete
  8. Lara je entry hari ni....
    Selamat panjang umur Gerau...

    ReplyDelete
  9. cikmanggis: kan cikmanggis kann.

    ija: memang pun, akak tetiba je nak buat.

    makdoyah: mak doyah, mak doyah nak kasik hadiah. kita nak ikan bilis 2 kilo. ha ha ha. tapi tadi kita dapat hadiah. nanti kita amik gambor kita kasik tunjuk. orang tu, pernah cerita nenek tua cina mati kena bunuh. lepas tu nenek tu berdialog pun dia tau. he he he.

    adikblog: ingat. Tapi herannya kalau kita ingat awak, muka mikael pakai bear tu yang keluar kat skrin otak. he he he.

    cikmanggis: tak pe cikmanggis, memang malu tapi mau punyer n3. he he he

    HM: terima kasih. Moga keluarga awak pun bahagia selalu.

    siti geemalai: bukan awak yang jadi ibu kami sekarang ni. he he he. Ibu, besok bawak makanan sedap-sedap haaa. Kari ikan tak mau. ki ki ki.

    IbS: Tetiba jeee.Kalau mena penyakit ni, kena amik pil mabuk laut yeer doc.

    ReplyDelete
  10. kak gerau....happy belated bday ye kak!! sori lambat wish akak. kita masih geram ni nape latest n3 akak masih tok leh update kat dashboard lg. Semoga akak panjang umur, murah rezeki dn selalu diberkati Allah. semoga kekal bahagia bersama keluarga trsayang. dekat2 ngan anniversary akak gak ekh..???

    ReplyDelete
  11. Sukalah baca gebang kak gerau (ahkak ke?!!).. sempoi jek.. tulis manyak2 lagi ye..

    Ops, hepi belated besday..

    ReplyDelete
  12. Gerau..sigh...poie lar umah den..sigh...ado bondo nak den boghii..sigh....huwarghh...

    nak tisu selai, abeh dah menitis2 nih...

    ReplyDelete
  13. ain: tima kasih ainn.

    cikliz. Salam kenal. Terima kasih. datanglah singgah selalu.

    QJ: terima kasih. Nanti kita mai noooo.

    ReplyDelete
  14. hepi belated besday kak gerau..maaf la terlambat dtg rumah...semoga umo kak gerau bertabah panjang dan rezeki mencurah-curah..dan jgk kebahagian terus berpanjangan...

    ReplyDelete
  15. Alahai Gerau,

    Tak pi rumah gerau semalam, tak perasan le pulak ada orang sambut besday

    Besday besday ni kan memang membuat kita sayu kan...apatah lagi menyambut besday selepas yg ke 35. Kalau boleh biarlah 35 sentiasa kan.

    Apa pun, mcm jugak I beri pada QJ aritu, I sedekahkan jugak Al Fatihah buat Gerau, biar selamat dunia akhirat.

    Dan semoga sentiasa bahagia di samping Bang Badang

    ReplyDelete
  16. oo besday kak gerau ke...patutla sensitip ni hehe.btw hepi besday kak gerau,bubur pun buburla.sambut cara melayu katenye

    ReplyDelete
  17. Salam kak Gerau

    Happy belated birthday...hehe...lama tak mkn bubur merah bubur putih..mak nur dulu suka masak bubur ni.

    ReplyDelete
  18. haha. semoga perasaan kak gerau sentiasa terhibur,
    bubur pu buuuuburrrrr lahhh

    ReplyDelete
  19. happy belated birtdy.. smga pjg umur murah rezeki, bahagia hingga ke hujung nyawa... bila dah bertambah perasa tuh kene kurangkan lah perisa2 tambahan tuh.. lama tak mkn bubur merah bubur putih ni.. nostalgia tul..

    ReplyDelete