Pages

Wednesday, November 18, 2009

Senang sangat ke?

Gerau: Tengah hari ni nak makan apa? Soto ke, Mee Rebus?
Kentang: Mee goreng ke, nasi goreng ke, tak de?
Gerau: Tadi pagi kan dah makan nasi goreng. Lagipun masak tu senang sangat.
Kentang : Senang sangat ke ma?
Gerau: Eleeh setakat mee goreng, nasi goreng , sambil pejam mata, tangan kiri pegang ketiak, kaki sebelah angkat separuh pun  ma boleh buat tau.
Kentang :  Berlagak giler mama ni!!

He he he. berlagak ngan kentang boleh laa.


Makanan yang mendapat undian majoriti. 3 undian daripada 5 pengundi berdaftar. Satu undi rosak. Bang badang nak dua-dua.Kirim salam. Kentang merajuk.Dia nak nasi  pejam mata, tangan kiri pegang ketiak, kaki sebelah angkat separuh jugak.


 Mee rebus tanpa taugeh ngan bawang goreng. Bila dah siap masak, yang merajuk lagi banyak makan. 

 
Psst: budak-budak. Nasi goreng memang sedap. Kak gerau pun nak hari-hari. Tapi takkan nak makan pagi petang, siang malam ek.

21 comments:

  1. Anonymous18/11/09

    yum yum yum...
    nmpak mee rebus kak gerau nih tetiba teringat kat paste ADAMI muor...sedapnyer!!! klu letak togeh ngn bawang goreng lagik sedap kan...

    erm...jus nk bgtau ar kan...meh ar kite beli mee jenama IBU...selain halal dan dijamin kualiti kebersihannya, mee ni jugak xde kandungan asid borik taww! hehe~

    ReplyDelete
  2. betul kata kentang, cik gerau ni mmg kelakar.. pehal la nak letak tangan kiri kat pulau keti lak? cuba pilih spot baik sket.. ekekekkeke..

    ReplyDelete
  3. KAK GHERAU..TAKPER..KITA PUN SUKA NASI GORENG..NGAN AYAM KUNYIT ..TAPI ADER CERTAIN KEDAI JER WAT YANG KENA SELERA KAT NILAI NIH...

    ReplyDelete
  4. tangan kiri pegang ketiak kanan ke kiri??

    ReplyDelete
  5. dapnye mee rebus ..

    asben kita pun pencinta nasi goreng hahahah siang malam pun dia rela .
    kita yg x rela nak masak selalu huhu

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah, klu lah mcm ni slalu, nampak gayenye tak berlapar lah

    ReplyDelete
  7. cedapnyeeee...dh la pose arini..

    ReplyDelete
  8. kak gerauuu...terliur pulak tengok mee rebus akak la. adusss...dah le sy dr pg tak makan lagi ni. sedapnyaa!!!

    ReplyDelete
  9. salam kak gerau,

    dah lama nur tak pekena mee rebus...mcm teringin gitu nak
    mkn mee rebus...kak apa cita kak
    ketiak2...hihi...nanti anto mee
    rebus kat umah nur ya.

    ReplyDelete
  10. teringin jugak nak mkn nasi goreng pejam mata tuh... hihihi

    ReplyDelete
  11. nak resepi nasi goreng tangan kiri pegang ketiak kaki angkat separuh tiang, leh tak? nak wat pelaris meniaga...

    n nak nengok gambor gaya tuan punya resepi tu spt yg di uar2kan sekali taw?

    ReplyDelete
  12. Kalau pejam mate hati hati kak gerau. karang terpegang ketiak orang lain pulakkk. heheh.. psst, syoknye kalau diberi pilihan nk makan ape. mak kite dulu tk pernah tanya pon. main paksa je...uwaaaa!!!

    ReplyDelete
  13. Salam kak gerau!!! alaaaaa..sedapnyer mee rebus tu! lama dah tak makan nak buat malas yg lebih2 tgk jer dulu kak geraunyer mee rebus yg sedap tuuu :D

    ReplyDelete
  14. sedapnya...
    resepinya takde ke kak gerau...
    nasik goreng mmg senang masak dan tak jemu kann...

    ReplyDelete
  15. Kak Gerau,
    Nasib baik 'kentang' tak kena rebus dan lecek masuk dalam kuah mee rebus....

    ReplyDelete
  16. hehe hati-hati yg pegang ketiak tu hihi..

    ReplyDelete
  17. Ha, hari ni baru ada masa nak balas komen geng gebang.

    Anirun: tapi ni yang pure nyeer, aipunya Muor paste. he he he. Benda-benda tu memang tak dak sebab malas nak keluar beli.
    Ibu? kat mana nak beli?

    CikLiz: setakat ni, tu tempat yang paling baik punyeer nak landing. he he he

    Ana: Memang. nasi goreng geng ngan apa pun best ek.

    IBS: Tangan kiri pegang ketiak kanan, pas tu cium, baru best, he he he

    jiejah: iya la. Orang khemah kak gerau pun semua suka pekena nasi goreng. hari hari siang malam pun tak pe.

    Cikgu: Orang bujang cam cikgu jeer selalu lapor. ha ha ha.

    dahlia: Tak peer, bukak posa nanti beli nooo.

    ain: awat tak makan. Kita mak mak mesti makan banyak bagi tenaga nak beleter kat anak. ka ka ka.

    Nuridah: Waalaikumsalam: terima kasih mai umah kak gerau.kak gerau memang selalu usik kentang. Dia tu loya buruk macam mak dia gak. he he he

    dZhana: cuba buat sendiri kat dapur hari ni. Sedap..

    QJ: Buat pe lari pelanggan boleh. ka ka ka. Kan kita kata kita pemalu. Dah amik dah gambornya.

    adikblog: ha ha ha. Betul la jugak. Kat umah boleh buat kat tempat lain memang bahaya. Kalu tepegang ketiak bangla, demam sebulan. ha ha ha. Kak gerau pun sama. Dulu apa mak kita masak kita makan ajeer. kan kan.

    ija: buat leer, kita tau awak lagi terror bab masak memasak ni.

    Catz: kak gerau ni bukan betul sangat catz. Kak gerau campak-campak apa yang kak gerau ingat jeer. Itu yang kadang jadik kadang tak. ha ha ha. Nanti kita cuba kasik ek.

    hazila: Dia merajuk, jadi dok jauh-jauh,kalau banyak songeh memang kak gerau lenyek dia sekali. he he he

    cikmanggis: Takut benda-benda asing masuk ke cikmanggis. Kita punyeer dah tarah habis semua. ka ka ka. dont wary.

    ReplyDelete
  18. Salam kunjung balas kak..tq singgah lovelykitchen...E-na follow yer...

    ReplyDelete
  19. kak gerau, saya pun kalau boleh nak makan dan masak nasi goreng hari-hari, tapi tak pandai lagi la nak masak dgn mata pejam , tgn kiri pegang ketiak, kaki angkat sebelah, kena belajar dgn kak gerau nih..

    ReplyDelete
  20. E-na: terima kasih.

    mak doyah: cuba, Try la. mesti doyah suka. sat nanti dia lak buat aksi tu. he he he

    ReplyDelete
  21. Salam Kak Gerau,
    Akak raya kat Johor ke? tak balik lagi? kalau balik jgn lupe wat balik tulang lembu cikit kat kite taww!

    ReplyDelete