Pages

Wednesday, November 4, 2009

Penyakit Pukul 3


Kak gerau kat Opis. 
Jam menunjukkan pukul 3 petang. 


Tetiba je kak gerau rasa macam kat alam bunian. Bunyi orang menaip tak de. Suara orang berbincang pun tak dengor. Yang kedengoran, bunyi air cond jeeerr.  Bila kak gerau jenguk –jenguk, semua duduk kat meja masing-masing. Kepala diaorang sat angguk sat geleng. Kusyuk betul diaorang ni buat kerja. Kak gerau lak rasa lain macam. Tulisan  kat komputer nampak kejap kecik kejap besor.
Tak boleh jadi. Kalo dibiorkan harus tengkuk ahkak membengkok 90 darjah ke meja. Biasalaaa, bila kena sindrom ni, kena cari ubatlah. Sembang. Cari geng, sembang. Mesti kuman penyakit ni mati.  
Pi singgah meja sebelah. Laaa Tak sanggup nak tengok. Beralih ke meja sebelah lagi. Laaa . Jugak?!!
Hoi, bangun OOOiii.!!!
Makan gaji buta ke?” (Macam ahkak gak) He he he makan gaji buta jugak la. Sebab masa tidur kan kita buta kejap. Ahkak selalu kena penyakit ni. he he he.


Meh, meh, bangun semua. Ahkak belanja minum kopi ni. 




Halal tau kopi ni. Walaupun ada tulisan cina. Ada makhluk bervirus kat opis kak gerau kata kopi ni haram sebab ada tulisan Cina. Ini bermakna kalau ada tulisan urdu, omputih, jepang, atau yang semangkuk dengannya bermakna makanan itu haram. Boleh terima ke???






  

Kopi O pun sedap gak. Halal gak.

 
Kalau ada cokodok ke, jemput-jemput kan bilis ke, coq udang kebelai ke,


 Pulut panggang  ke,

 Pisang goreng berpelekat plastik ke,


kan best kan, kan. 

Psst: Makanan-makanan ni semua tak de tulisan apa-apa sama ada tulisan jawi, rumi, urdu dan segalanya. Masalah Besarnya semua makanan tu tak de kat dalam opis. Itu semua kat luar opis. Lapoooorrrr.

15 comments:

  1. ye ye oh je kita ingat dia minum petang suma2 tu...
    cheh....

    ReplyDelete
  2. wahai kak gerau!!!! ehehehe..penyakit yg sume org alami huhuhu... eerrkkk? pulut panggang tu halal tak? tak cop kat daun pisang tu :D

    ReplyDelete
  3. nsib baik keje sy jenis membebel jer.. dlm mbebel pun kekdg boleh telelap...

    ReplyDelete
  4. tcht tcht tcht...
    ni ghoper nyer kijer dia...

    ReplyDelete
  5. ngantuk ekh..??kes global ni kakk!! memang penawarnya sembang2 ngan makan2 aje. sesuai le minum kopi tu, pas tu mata terbelalak tok leh nak katup pulak.hehehe

    ReplyDelete
  6. Anonymous4/11/09

    huhu~
    ngantok ye...tp xnak join kite!
    klu join, bule tido & mimpi sama2...ngee~

    dok tlampau ngantuk, sey ngan muko selambo trus surf internet..layan forum per**** la, itu, ini, etc

    lantakh lah yg lalu lalang nak kato apo..huhu~

    "apo nak dikato"

    ReplyDelete
  7. hamboi kak gerau.. sedapnya minum kopi yer. kt sini sejuk giler mesti best klu dpt hirup kopi o tu. mai secawannn..

    ReplyDelete
  8. wauuuuuuuu, sumbangan yang cukup bermakna untuk teman2

    ReplyDelete
  9. ibusisnga: he he he, laaa, memang orang nak minum semua-semua tu, tapi tak de la ibusinga oooiii. he he he. tergoda lapor la tu.

    ija: he he he halal, halal, halal. Kalau kawan akak tu dok kat tempat ija mesti dia tension kan sebab semua tulisan tak de bahasa Melayu. he he he

    dZana: Hebat tu, membebel sambil tidur. Amiklah gambor meh tunjuk. he he he

    QJ: tcht tcht tcht, dia tak pe la ada orang nyanyikan, boleh lah jaga. Eksen. Kalu tak, mesti kambing tak masak sebab tertidur. he he he

    ain: OOh, tu mesti ain minum kopi sebaldi. he he he

    anirun: Jauh banget sih mahu seberang sana sembang. Nanti dalam perjalanan, bisa ditangkap pak polisi seh. he he he.

    halen: memang sedap kalu sejuk-sejuk dapat hirup kopi o ek.

    Cikgu: he he he. Bermakna heeh? Cikgu pernah tertidor tengah ngajor? he he he

    ReplyDelete
  10. Mmmmm dapnya kalau dapat pulun pulut panggang dengan secawan ke dua tiga cawan kopi o ni...

    ReplyDelete
  11. kalau akak tertido, kambing tu memasak dirinya sendiri lar..mana mau cari?

    ReplyDelete
  12. mamafami: Pulun haaa, tak hangin ke kalau pulun banyak-banyak?

    QJ: Kasi sekor kambing cam tu kat gerau. Boleh akak tambat depan umah. Suruh dia grill diri sendiri. Balik keja, boleh kubalun. Sedappp tu..

    ReplyDelete
  13. hehee... kalau goreng pisang nak cop kat mane ek? kat pulasetik buleh? hehehe

    ReplyDelete
  14. adikblog: cop kat tepung dia. ha ha ha. melampau kan.

    ReplyDelete
  15. Kak gerau, saya yang duduk rumah pung selalu kena virus tu, tapi senang je, apalagi ....tau la kesudahannya kannn.....

    ReplyDelete