Pages

Sunday, November 1, 2009

Takkan lah...


 Pagi sampai petang hujan. Apa nak buat ek? Kalau jadi jiran adikblog atau Wan boleh lah main salji. Tapi, takkan lah nak main hujan dah tua-tua ni. Ada karang jiran sebelah umah panggil polis suruh tangkap jiran sewel.
Kalau ada ubi rebus ngan kopi O best gak. Tapi ubi rebus kat umah KOG je. Jauh sangat nak pi umah dia.
Akhirnya....



Buat aje lah Nasi Goreng Hujan Pagi Petang.



Kalau rajin sikit, buatlah telur goreng berkelapa parut ala cikmanggis. Tabur aje la kat mana suka. Kalau nak lagi senang, tabur je dalam mulut. Habis cerita.


Psst: QJ mesti tak dapat jemur baju hari ni. Ha ha ha. Sangkut je la baju basah tu kat kipas.

18 comments:

  1. Ah, tak perlu kipas2in segala, bentar lagi si er..si er..itu bakal hangin kembali, pasti kering cucianku!

    Wah, udah lama main taburin2 telur ke dalam mulut yar? Pantas, tiapkali mulutmu mengalunkan nyanyi, cucianku ditaburin ujan! huah hah3

    ReplyDelete
  2. Hadoiii Gerau, I am very sori heh, pesallah akak ketinggalan entri sebelomnyer, tapper, tapper, biar lambat asal selamat, bior budek asal selamat ku ucapkan Selamat ulang Tahun mengingati hari perkhwinan...

    Whuah, sedih banget ya? bukan saja lekak lekoknya pupus, pendengarannya jugak lupus...

    kasian itu sampek separoh buntung lengannya mengetuk pintumu, rupa2nya baru dibuka'in?

    Ooops...tapper..tapper...lupa nih benerin, kan baru selebet ulang tahun, jadiknya ada yg perlu diutamakn pembukaannya kannn....ngeh3....denger sebutan badang pun gua udah seremm....

    Anne!!!! Hayuhh!!! pulang....jgn diganggu ini dua insan....bersyinta!

    ReplyDelete
  3. Meriah sungguh nasi goreng hujan pagi petang kak gerau nie. Sedapp je makan sejuk2 ni. Nanti kite buat nasi goreng salji siang malam pulak. Nak pacak pokok selom kat puncak bukit mcm kak gerau, sini takde selom pulak.. Nanti lah kite pacak pokok krismas. hehehe

    ReplyDelete
  4. kak gerau, tu nasik goreng arini ker semalam, hehehe... kata sama tp wat semalam, nasik goreng pagi petang siaang malam namanyer... kehkehkeh... x arr... nasik goreng kg jer.

    ReplyDelete
  5. kak gerau cek email taw!!!

    ReplyDelete
  6. salam
    nampak sedap walaupun ringkas...

    ReplyDelete
  7. salam kak gerau, baru hari ni saya dengar nasi goreng hujan pagi petang,

    ReplyDelete
  8. Gerau,

    Itu nasi scaverite bang badang ke? Lapar2 ni nampak cam sedap jer...

    Baru nak ambik bau, QJ dah halau balik...cedih tau!

    Tak per lah...gerau makan dan suapkan pada bang badang sekali ye...eee...seronoklah 2 insan bercinta ni!

    ReplyDelete
  9. ubi i jugak disebut² ;)

    ReplyDelete
  10. hujan2, makan apa pun sedap//
    kalau nasik goreng camtuh, catz nak 2 pinggan plis..

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  12. QJ: pening banget kepala ku membaca ayat-ayat QJ. Rasa macam kat Jakarta pulak.

    adikblog: Cayalah. Mesti lagi cun kalau dipacak pokok krismas. Kat atas pokok tu sangkut budak bear comel tu. he he he. Tapi pegang elok-elok takut jatuh lak.

    Ana: Nasi goreng tadi la. Semalam punyeer nasi semua dah lebur kasi kucing sebelah umah. ha ha ha. padan muka kucing tu. Selalu berak kat umah ku. Kukasi nasi basi.

    Kamsiah: Yeezzzz.

    Cikgu: E eh, cikgu mana boleh tak tau. Kena tau nasi goreng ni. Nanti cam mana nak jawap kalau anak murid tanya. ha ha ha.

    QJ: QJ bukan halau la. Dia ajak balik sama. Karang balik sorang tak de geng sembang lak.

    KOG: Sebab ubi ku belum direbus lagi.

    Catz:Boleh. Tapi tukar dengan kacang kuda berkari. Boleh?

    ReplyDelete
  13. Nasi goreng hujan pagi petang?kita suka telur kat keliling nasi tu:)

    ReplyDelete
  14. wah nasi goreng pagi petang...pasti sedap bila makan panas2 dalam hujan...kihkihkih

    ReplyDelete
  15. ye lah...kat sini pun asyik hujan memanjang aje. tensen baju x kering2. mcm nak pi cari dryer aje. hehehe

    psst..klu hujan2 ni, perut asik lapooo aje. masak tetap malas.adeh!!

    ReplyDelete
  16. cikmanggis: Kita tau. Memang cikmanggis suka. sebab tu kita buat. he he he

    ima: akak tak kira dah ima, bila lapor nasi sejuk pun akak tibai. he he he

    ain: memang serata dunia hujan. Akak nyanyi hari-hari kannn. he he he.

    ReplyDelete
  17. Salam kak gerau..hahaaa kelakar akak punya ayat2 tuh..tabur saja dalam mulut...kt entri bwh lak "pernah juga aku kurus" ...mmg buat org senyum kambing hehehee

    ReplyDelete
  18. Azura: senyum kambing, senyum kucing, senyum zura, senyum. kan awet muda. he he he

    ReplyDelete