Pages

Friday, August 21, 2009

Peluk Bantal Sambil Masak

Sebelum maghrib tadi, cepat-cepat kak gerau start motor merempit pi amik kad kat umah Ana. Kang tak amik tak baik pulak sebab dah janji .
Beriya-iya suruh amik. Ana kata tak yah pakai baju cantik pun tak pe, asal pi amik. Kak gerau memang sempoi tadi pun. Pakai baju kapten (kaften) yang dah koyak kat ketiak . Berangin je. Best pulak. Tak toleh kiri kanan pecut balik rumah sebelum maghrib.
Karang tak sempat pulak sembahyang Terawih.
***
Dalam perjalanan, Kak Nor ajak singgah amik kad pulak. Singgah kejap je sebab malu pakai tak semenggah. Tapi sempat ambik bau ayam tandoori kat dapur . He he he.

Kepada semua untuk yang sekian kali , Gerau ucapakan Selamat Menyambut Ramadhan, moga amal ibadah dapat dilipat gandakan. .

Bukankah ramadhan bulan penuh barakah, bulan menambah pahala, bulan penyucian, bulan kemaafan, bulan kemuliaan?

Oleh itu, maaf dipinta jika ada silap dan salah.

Psst: Malam ni semua nak sahur nasi goreng. Sat ni nak pi masak nasi, kisar lada, karang senang, sambil peluk bantal pun boleh masak.

8 comments:

  1. Awat Ms Gerau tak mai ambik kad kat umah saya sekali.....saya dok tunggu dari tadi......

    ReplyDelete
  2. Bila kak gerau pandai merempit ni..merempit pakai kaftan koyak lak tu...heheheh..seb baik nampak ketiak je, tak nampak benda lain...buat nasi goreng ek...sedap tuh...

    ReplyDelete
  3. Laa.... memang kak gerau lah tadi yg kite nampak tuh.. kaften kaler cekelat belah kat ketiak tuh. ingat pesen tadi. tp nape akak pakai keledar terbalik? kihkihkih...

    ReplyDelete
  4. Azmiezas: Awak tunggu kat dalam eh? patut tak nampak. Lain kali tunggu depan pintu pagaq no.

    Mak Doyah: Dah lama dah merempit. Sambil jalan tu kita kepit la. kalo tak, banyak lagi benda nampak. ha ha ha.

    blogresepi: Nampak ke? Amboi sekodeng kita ya. ha ha ha. sampai rumah baru perasan helmet terbalik patut rasa berat ke belakang. ha ha ha. pandai ya...

    ReplyDelete
  5. salam gerau...rindu kat gerau ni..selamat berpuasa ya

    ReplyDelete
  6. Cik manggis: Salam, lama tak nampak, jahit baju raya ke? kita tau. Cik Manggis berulit ngan anak-anak ya. Selamat menyambut puasa.

    ReplyDelete
  7. sib baik dh angkut kalo dak!!!... pancitkan tayar moto akak!!!... nape sambil msk nk pelok bantal, pelok abg badang laaaa... muhahhahaha

    ReplyDelete
  8. Ana: Peluk bang badang? kih kih kih.

    ReplyDelete