Pages

Wednesday, August 19, 2009

Setelah Lilin Dinyalakan

Tengah download murtabak Singapore versi Pontian Johor, gerau bukak blog Datin El. Eh, dia pun ada murtabak Singapore versi Kg Majidi. Tapi yang ni ada daun pisang. Tapi daun pisangnya macam dah 4 kali guna. Kuning semacam. Guna, lap, guna balik. Guna, lap, guna balik. Boleh ke macam tu?
Murtabak Singapore memang Semedang dagingnya. Sedap betul. Panjang tu harganya 6 hinggit je. Kak gerau beli 2 panjang tu. Tengah potong-potong, bateri kamera kong. Hisey man, spoil betul. Lepas tu kak gerau amik hdpone bang badang. Bila nak amik, black out pulak. Menjerit satu rumah. Meraba cari lilin.
10 minit kemudian
Setelah lilin dinyalakan.
Semua murtabak yang gerau potong dah lesap. Tinggal daun pisang salai ngan kertas kabo pembalut murtabak je. Tak tau le sapa yang tibai. Pandai betul diaorang kerjakan waktu gelap.
Pagi esoknya mak kak gerau masakkan rendang untuk sarapan. Memang sedap kalau mak yang masak.
Psst: Selamat berpuasa semua. Gerau tak geti nak cipta kad. Amik kad dari rumah orang pun tak geti. Walau apa pun, gerau ucapkan Selamat menyambut Ramadhan untuk semua. Semoga amalan semakin bertambah. Insyaallah.

14 comments:

  1. salam kak gerau, selamat berpuasa... jgn nk balik lenggang kangkong yer.. amik kad tuh gantung kat umah akak... kopipes jer gambo tuh... senang jer!!!... x yah nk tunggu tempah baju liplap..... pakai telekung pon oke award aritu pon angkut sekali.. kalo x... raya nanti nk serang umah akak... amik tau kak kalo x kita merajukkkkkk!!!

    ReplyDelete
  2. hahahahaha... hebat2 org rumah kak gerau rembat murtabak masa gelap2 kan... hehehhehe

    ReplyDelete
  3. ntah2 yang rembat masa gelap tu kak Gerau tak???? Tak ngaku tuh..

    ReplyDelete
  4. Ana: Ana datang, yeh, anak datang yeh. Yo la, nanti kak gerau amik. cakap la awal-awal kopi pes kopi pes je. Sonang bytu.

    mak doyah: he he he, tau je. memang pun. sebelum cari lilin dah rembat 3 ketul.

    ReplyDelete
  5. Syoknye dapat murtabak tebal macam tue... daun pisang kuning ke biru laut ke.. takpe..kite tak kesah!

    ReplyDelete
  6. gerau..nasip baik daun pisang ada lagi boleh gak amek bau haha..

    selamat berpuasa juga dari saya semuga gerau dan keluarga sihat dan sejahtera sepanjang ramadhan ini..

    ReplyDelete
  7. Amboi...syoknya dapat makan rendang..mak yg buat....manja nampakkk.....

    N kita juga nak mengucapkan Selamat Berpuasa untuk Ms Gerau jugak........

    ReplyDelete
  8. thanks kak gerau coz follow my blog... selamat berkenalan...

    ReplyDelete
  9. Salam kak gerau,
    Uihss sedap oo murtabak singapore tu. Kat Shah Alam dulu ada org jual,sedap tapi dah stop. Anyway selamat menyambut Ramadhan. Belum puasa Kak Gerau dah makan nasi impit ngan rendang.....

    ReplyDelete
  10. salam kak gerau..lawak tul laa citer murtabak tuh..hehee...

    Sue pun ucapkan selamat menyambut ramadhan buat akak sekeluarga ya..
    salam kenal2 juge..heee :)

    ReplyDelete
  11. cikadikblog: he he he. awak tak kisah daun pisang kaler apa ek. memang mewah dan tebal sekali makan kenyang sampai ke petang.

    Datin El: sila sila amik bau. Terima kasih. Selamat menyambut ramadhan.

    Azmiezas: bukan manja, mengada-ngada.

    ima: Selamat berkenalan. boleh gebang selalu kan.

    hazila: sedap ooo. mana pulak pegi yang kat shah alam tu.dah bukak kopitiam ke pulok?

    hasue: selamat menyambut ramadhan. part tibai memang cepat je diaorang.

    ReplyDelete
  12. sllurpppp...meleleh elior tgk murtabak singapore ni...
    rasa nak balik muor sekarang jugak!!!

    ReplyDelete
  13. hehehehe..masuk rumah ni kalau tak gelak tak sah.. :)

    ReplyDelete
  14. ibusinga:balik lee,Muor.Teringat yong tau fu sup kat muor pulak.

    kak Nor: gelak le gelak. awet muda.

    ReplyDelete