Pages

Saturday, August 22, 2009

Rasanya ...Akak redha

Kepada sesiapa yang berpuasa di rumah kak gerau, dioarang akan makan ni untuk berbuka.
Sambal kentang kesukaan kentang. Yang memang sedap. Puji sendiri nampak. Eh, tak de la, rasanya biasa-biasa aje.
Murtabak Ayam warung Doraemon di PaRam. Sedap Murtabak daging Doraemon di PaRam. Sedap, tapi tak leh lawan Murtabak Singapore. Tapi ... Akak redha. Sambal Udang yang macam sedap tapi rasa?... Akak Redha Epok-epok. Orang yang buat ni mesti malas sikit. Kelim pakai hempap hempap aje. Yang beli epok-epok ni lagi malas. ehem hem Beribu-ribu ekor Ikan tenggiri goreng sebab makan ngan telur dia sekali.
Asam pedas ikan pari. Sayur tak de, jadi makan bendi ngan daun kesum dalam asam pedas. Jimat. Yang ni pun rasanya...Akak redha.
Air Katira. Rasanya?....Akak redha.
***
Semua lauk ni dibeli oleh orang yang paling malas. Sebab tu walau apa rasanya, kak gerau redha. Melainkan sambal kentang. Tak sempat masak sebab eeerrrr lepas balik kerja lama singgah kat Ariani. Semua-semua tudung kita try. Try aje sebab nak beli semua tak de duit. Itu yang lama. Bagus pi waktu puasa .Pembantu kedai tu pun tak marah sebab takut batal puasa. he he he
  • Kalau sempat besok nak pi cuba semua tudung kat butik lain. Cuba aje. Agak-agak ada tak orang buat macam tu?
  • Tok sah le buat kerja rupa tu. Buat kurang pahala puasa kan, kan!
****
Selamat bertadarus.

21 comments:

  1. eh param kan dan meninggal?kihkih selamat berpuasa ya gerau..

    ReplyDelete
  2. Akak.. kalo akak nak kongsi2 murabak sama asam pedas tuh pon, KITE REDHA!!! hehehe

    ReplyDelete
  3. cikmanggis: aha kan cik manggis. tu geng badul tu.

    blogresepi: kita pun redha kalau dik blogresipi nak. he he he.

    ReplyDelete
  4. akak gerau,
    terliur tengok sambal kentang tu..

    pelik yer air tu warna hijau.. knp redha jer ni kak.. sedap tak?
    hehe..

    ReplyDelete
  5. gerau..oleh kerana puasa terpaksalah redha kan..buatnye menetas telur ikan tenggiri tu kenyang gerau..

    selamat berpuasa ye buat gerau sekeluarga.

    ReplyDelete
  6. Semua kita redha kan kak gerau..dari dulu lagi kita redhaa.....

    ReplyDelete
  7. waa sedapnya kentang tu. murtabak pun sedap.. isk isk.. dok pk ni harini nak cari buah melaka ke murtabak hehehe

    ReplyDelete
  8. lady of leisure: sebab beli, kena redha la walau apa pun rasanya. sebab tu, akak redha je.

    Tayadih: ada juga yang tak sedap.

    datin el: kalau menetas boleh keluarkan kot mulut ternak ikan tu kan bagus ek. he he he

    mak doyah: ya ya mak doyah, kita memang selalu redha kan?

    umiyumi: murtabak, onde-onde, murtabak, onde-onde, cara berlauk pun sodap. kan kan?

    ReplyDelete
  9. salam kak gerau...cikmin nai x dpt latest update kak le lam blog list..isshhh..dah tertinggal jet pejuang dah ni..mcm2 cite ada...

    pssttt kak..klu cikmin jadi jurujual kedai tudung tu..cikmin redha gak la kan..klu org asik cuba2 jek tudung2 tu ha...ekekekek...

    lauk2 tu la sume nampak sodap...

    ReplyDelete
  10. Cik min: waalaikum salam, Awat cik min lama hilang.Ye lee, kalau gitu rupa orang yang datang, mencuba aje, beli idak jugak macam kak gerau, memang penjual terpaksa redha ek. he he he.

    ReplyDelete
  11. Yuhuuu... enibodi home??? hehehe :D

    ReplyDelete
  12. Cikblog: Yu hu, my body at home. he he he.

    ReplyDelete
  13. sedapnye menu bbuka gerau

    ReplyDelete
  14. kak gerau, berapa banyak cuba tudung kat Ariani tu? pegi ngan sapa? kalau saya ada mesti saya gi join sekali...lepas tu berangan2 la jadik duta tudung Ariani.....

    ReplyDelete
  15. k. zai: ada juga yang tak sedap. Sebab beli, Ceh, macam lah gerau masak sedap. he he he.

    mak doyah:pegi ngan bang badang. tapi dia biase lee, tunggu dalam keta je. banyak gak. tapi beli satu je. ha ha ha.

    ReplyDelete
  16. biasela tu kalo dh lauk param.sume kene redha.nak maki pun segan,nanti die bls balik.tapi yg betul2 sedap pun ade:)

    ReplyDelete
  17. wakakaka... sabo2 ana!!! bolan posa nih... kene redho baca citer kak gerau nih!!!...wakakakkaa

    ReplyDelete
  18. damiqula: heeit, kena maki balik? he he he takut la pulak.

    Ana: redha ana, redha. kak gerau dah lama redha

    ReplyDelete
  19. hahaha semua pun salah. semalam umi beli popia basah.. sanggup tunggu makcik tu melipat popia dengan sabarnya.. sabar.. sabar..:)

    ReplyDelete
  20. umiyumi: Tabik la, taat betul tu tunggu mak cik popia melipat.

    ReplyDelete