Pages

Wednesday, July 22, 2009

Makakami Goreng

Macaroni. Ini penjajah yang panggil. Betul. Tak caya tanya nenek-nenek kita. Apa kata sempena 31 ogos ni kita panggil Makakami. Makakami goreng. Lebih patriotik, Lebih kemelayuan. Kalau nak lagi taksub kita panggil Makakami rakyat Malaysia berGoreng.
Makakami goreng ni memang kesukaan seisi penghuni gua. Melainkan, Lelaki itu (bang badang). Walaupun sudah dipanggil makakami Lelaki itu yang berketurunan Hang Tuah, sepupu Hang Buah ini tersangatlah dengki kalau perempuan ini hidangkan makhluk asing ni.
Untuk mengelakkan kekacauan setempat, gerau buat ini khas untuk Lelaki itu yang perkasa. hu hu hu.
Sandwich ayam bersoskan cili dan lada hitam .Kali ni mayonis yellek. Jaga badan. Konon! Poodah lah !! Sandwich ini hanya beralaskan tutup tupperware biru terkois supaya makanan nampak tidak menyelerakan. Hasilnya tidak sempat berpindah ke pinggan sudah ditelan. Mungkin praktikal untuk pinggan biru bukan tutup tupperware biru.
Kenapa letak atas tupperware ek? Aku sendiri pun heran. Oh, pinggan jiran belum pulangkan.

Pencuci mulutnya puding jarang. Nampak segala isi perutnya. Rasa sama corak je berbeza.

Psst: Tak de ape-ape sebab kat tempat kerja banyak kerja. eh, tak kena mengena langsung. Tak kisah la.

7 comments:

  1. kak gerau, masa mkn makakami tuh tekak memerang kuat x??wakakakaka...kak..pas2 la puding nmpk seberang tuh!!( nmpk s'pore heehehe)

    ReplyDelete
  2. kak gerau, nak la makakami tu..abang badang nye tekak kan sama ngan tekak abah Doyah...sedapnye nampak sandwich abang badang tu...nak sikit la...rajin kak gerau buat pusing ek sekarang..tiap2 minggu mesti ada resepi puding kan...tak buat puding coctail ke?

    ReplyDelete
  3. Kite nak roti sandwich abang badang ngan puding seksi tuh... sedap plak makan time breakfast esok...

    ReplyDelete
  4. sungguh tebal sanwich abang badang itu...

    ReplyDelete
  5. Anawahid: Sebab makan benda-benda yang patriotik,dah jadi tekak sang kancil lak , so kemalaysiaan.

    Mak Doyah: Tau tak pe. buat pusing rajin, buat puding tak rajin. itu puding beli la. ka ka ka. Dah lama tak buat puding koktail. takut terjatuh dalam singki. ke ke ke.

    blogresepi: Memang sedap makan tak kira waktu awak. Kenyang macam makan nasi gak.

    Ibu singa: Iya la, setebal lemak kak gerau. ha ha ha.

    ReplyDelete
  6. hoh! tiru tutup tupperware biru tua kita eh? :p

    ReplyDelete
  7. Kog: Awak pun ada heh?

    ReplyDelete