Pages

Wednesday, July 29, 2009

Berendam Jiwa

Isi durian semuanya mengkor Seronok cuti dapat melengkor
Tutup window kunci door
Sedor-sedor dah bersendor
Kalau merapu suke aje
Kita pun tak de idea
Hujung bulan kita dah sengkek
Kita berpantun-pantun ajelah ek
Sat lagi nak keluaq
Nak pi tangkap gambaq
Jangan nak mengade-ngade
Gambor laksa cerita tak de
Banyak benda kita tak belajor
Kalu yang ni mak kita ajor
Bang selebu kuali sawa
Makan ni ada petua
Hari ni cuti menyapu
Makan tak payah sudu garpu
Masak kari ikan nyok-nyok
Gaul ngan tangan lagi syiok
Mulut bai bau busuk Bye-bye, jumpa esok.
Yu huuu

18 comments:

  1. kak gerau kalo dh puas bebendam jiwa... pas ni gi berendam diri lak yer.. heheheh... cotikan!!!... yg memebobok udah la yer...

    ReplyDelete
  2. pantun berkerat2 tu gerau...terliur tgk laksa...

    ReplyDelete
  3. Lawak sungguh pantun kak Gerau
    Kita baca, ketawa melebau
    Esok lusa ntah apa pulak cerita
    Sama-samalah kita nanti kan aja..

    ReplyDelete
  4. wah...pandai kak gerau berpantun ek...dulu kita tak penah berjual- beli pantun pun..

    ReplyDelete
  5. pantun2 plak akak kita nih...tp lakse tu tetap mengancam jiwa..
    dah puas berendam jiwa? hehe..

    ReplyDelete
  6. laksa Johor...?
    makan tak payah sudu garpu..
    slurppp....

    ReplyDelete
  7. ana: dah tengahari tadi baru berendam. Sebelum tu berendam mata kat komputer.he he he

    teratak impian : pantun tak sempat kerat sebenornya.

    mamafami: pantun berendam jiwa memang cam tu. he he he

    mak doyah: takkan tak tau kot. Kak gerau memang sawan pantun. malu je nak jual takut tak de yang nak beli.

    Jun: laksa yang mana? yang kita buat tu, tak cukup bahan. Kerisik habis. kih kih kih. pecah rahsia.

    ibusinga: memang,kak gerau kalau makan laksa johor mana guna sudu garpu, gaul ngan jari lima je. baru best. Pure johor stail.

    ReplyDelete
  8. kita pun nak pantun gak...

    gendang gendut,tali kecapi,
    kenyang perut senang hati,

    ReplyDelete
  9. cik manggis:
    Cik ton main musik
    Ini pantun sangat klasik.

    he he he. Gerau suka.

    ReplyDelete
  10. KAK GERAU!!!!... bangun!!! jgn melengkor jer, meh mai umah angkut award... x kira apa cara sekali pon.... mai angkut!!!!...

    ReplyDelete
  11. Wahh... jiwang karat pulak die,
    Berkerat kerat panton dah bace, lakse nye mane?
    eh eh.. jadik tige kerat plak... aci ke ni kak gerau? hehehe

    ReplyDelete
  12. ya allah,
    berterabur air liur masuk blog akak ni hehehe :D

    ReplyDelete
  13. Wah....ada kelas berpantun lak.

    ReplyDelete
  14. ana: angkut guna lori pasir ke?

    cikblog: dah tak larat nak kerat dah.he he he

    jiejah: bersembur bagai. Gigi palsu lupa pakai ke jiejah? hi hi hi

    haliza: kena masuk kelas pantun, baru kelas.

    ReplyDelete
  15. Unik kan pantun dua kerat ni?

    Nak kena ambik kursus kat Gerau.. Kja tak reti pantun-mantun..

    ReplyDelete
  16. kak ja: tak yah amik kursus pantun gerau. tak de pekdahnya. Nanti gerau yang nak amik kursus penulisan kelakor kak ja. ha ha ha. Kita suka sangat.Bila nak bukak bengkel?

    ReplyDelete
  17. laksaaaaa... uwaaa idaman hati nih hehehe.. meleleh lagi ayaq lioq harini, kalah mak labu plak hihihi

    ReplyDelete
  18. miyumi: suka ke? kita suka beli je. tapi anak kak gerau yang no.2 suka. yang lain tak bape suke, jadi tak pernah buat.

    ReplyDelete